پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. رضا شجا
    پاسخ

    سلام.ارشد مکانیک روزانه بیرجند قبول شده ام…با توجه به نداشتن پارتی میخاستم بدونم که ایا بهتر است به دوره های نرم افزاری و عملی بپردازم برای جذب در بازار کار و یا ارشد را دنبال کنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب کار که اولویت دارد.

  2. علی
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید، استادعزیز من یه سوال داشتم؛ کسی که مدرک کارشناسی ارشد به عنوان هیئت علمی جذب دانشگاه میشه می تونه همزمان دکترا هم بخونه؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نه مگر اینکه مأمور به تحصیل شود.

  3. Zeii.nab
    پاسخ

    عرض سلام و احترام خدمت استاد محترم
    استاد رشته بنده در مقطع کارشناسی، مهندسی کامپیوتر بوده و قصد دارم برای ارشد در رشته فیزیک شرکت کنم
    میشه بفرمایید این کار در مصاحبه دکتری امتیاز منفی خواهد داشت؟ و اینکه این کار میتواند با موفقیت همراه باشد؟
    با سپاس فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله تأثیر منفی دارد.

  4. فاطمه
    پاسخ

    سلام آقای دکتر وقت بخیر
    حداقل طول دوره ارشد و دکترا چن سال است؟؟
    می شود ارشد را در ۱ سال و دکترا را در ۲سال اخذ کرد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام دو سال ارشد و چهار سال دکتری

  5. شیدا
    پاسخ

    سلام کارشناسی ناپیوسته مدیریت امورفرهنگی دارم میتونم ارشدحسابداری بخونم.شنیدم که درصورت پذیرفته شدن حداقل۳۰واحداصلی وتخصصی کارشناسی باکارشناسی ارشدحسابداری مشترک باشه واحدهااز۴۵واحدبیشترنشه الان من میتونم ارشدحسابداری شرکت کنم ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله می توانید. حالا اینکه به چه دردی می خورد را نمی دانم.

  6. فراهاني
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب خدمت جناب آقای دکتر شیروی
    سوال ؛ آیا در مدرک تحصیلی پردیس فارابی دانشگاه تهران ، نامی از پردیس فارابی آورده می شود و یا مدرک تحصیلی ارشد با سربرگ دانشگاه تهران صادر خواهد شد؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بلاخره محل تحصیل که باید نوشته شود.

  7. حسین پور
    پاسخ

    باسلام.وقتتون بخیر.من می خوام ارشد خصوصی شرکت کنم.در خصوص اینکه چه منابعی مطالعه کنم،سردرگمم.ممنون میشم به تفکیک به سوالاتم پاسخ بدین.
    ۱- در درس متون فقه،چه کتابی را مطالعه کنم؟فقه استدلالی یا لمعه دمشقیه یا شرح لمعه؟
    ۲- در درس آیین دادرسی مدنی،کتابهای پیشرفته دکتر شمس را مطالعه کنم یا بنیادین؟
    ۳- در درس تجارت آیا نیاز است به جز کتابهای دکتر اسکینی نظم دمرچیلی را نیز بخوانم؟یا صرف کتابهای دکتر اسکینی همراه با متن قانون کفایت می کند؟
    ۴- برای متون حقوقی چه کتابی را مطالعه کنم؟
    پیشاپیش از همراهیتون سپاسگزارم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام همه را مطالعه کنید.

  8. مهسا
    پاسخ

    سلام ارشد پرستاری از دانشگاه سراسری دارم.به علت استخدام رسمی بودن و شرایط زندگی توانایی ادامه تحصیل در دانشگاه سراسری ندارم .آیا ادامه تحصیل در مقطع دکترا در یکی از شاخه های رشته مدیریت دانشگاه آزاد به صلاح می باشد؟در کدام شاخه از مدیریت ؟ممنون از راهنمایی شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ، شاید این مدرک به شما کمک کند که مدیر جایی بشوید.

  9. سارا
    پاسخ

    سلام یه سوال داشتم ازتون
    من ارشدم رو رشته مالی دانشگاه تهران روزانه خوانده ام و برای دکتری پردیس البرز دانشگاه تهران پذیرفته شده ام
    از سویی به دلیل قبولی از شرکت در ازمون دکتری ۹۶ محروم هستم
    به نطرتون پردیس البرز چطور است؟ ایا دید خیلی بدی نسبت به پردیس وجود دارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب است فقط هزینه اش زیاد است.

  10. رامتین
    پاسخ

    سلام خدمت استاد گرامی
    ممنون می شم به دو سئوال من پاسخ دهید.
    ۱- بطور کل با مدرک دکتری هیئت علمی شدن در دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی بهتر است یا استخدام در یکی از وزارتخانه های دولتی به عنوان کارمند؟
    ۲- به نظر شما هیئت علمی شدن در دانشگاه آزاد قزوین در رشته مدیریت بهتر است یا دانشگاه غیرانتفاعی خاتم تهران؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- هیات علمی ۲- تا کجا ساکن باشید هر شهری که ساکن هستید بهتر است.

  11. شهبازی
    پاسخ

    با سلام
    دیدم به اکثر سوالات صبورانه پاسخ دادین. من هم سوالی می پرسم.
    طرح سربازی هنوز هم پا برجاست؟ اگر هست چطور اقدام کنم؟
    من مدرک ارشد دارم
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله هنوز هست منتظر فراخوان باشید.

  12. مینا
    پاسخ

    سلام .من کارشناسی برق تموم کردم وازانجایی که توشهری ک زندگی میکنم زیاد جذب کاری برق نداره تصمیم گرفتم ارشد رورشته دیگه ای بخونم چون واقعا کلافه شدم ازینکه چه رشته ای ادامه بدم رشته ای ک مدنظر خودمه برا ارشد یا mbaیا حسابداری ب نظرتون کدوم یک ازین رشته ها رو ادامه بدم تا دکترا ؟به برق تا دکترا فکر نمیکنم چون به دلیل سختیش نمیرسم گه ادامه بدم .با تشکر ازمشاورتون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام تغییر رشته کمکی نمی کند. مدیریت بخوانید یا mba

  13. مجید
    پاسخ

    سلام خسته نباشید دوستان یه سوال داشتم عجله داشتم لطفا زود جوابمو بدین من تو کنکور ۹۵ رشته کامپیوتر از یه دانشگاه روزانه دراومدم ولی میخوام برم به یکی از دانشگاه هایی که اولویت اخرمه و شبانه هستش تو کارنامه نهایی ک سازمان سنجش داده نتیجه هایی که زده از اونم دراومدم ایا کاری میشه کرد میتونم برم ممنون میشم بگین.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام دوستان کیا هستند؟ فعلا یک ترم بخوان بعد برو دانشگاهی که می خواهی بروی و تقاضا بده شاید قبول کنند.

  14. مهسا
    پاسخ

    وقت بخیر.من امسال کنکورداشتم ورشتمم تجربی بود ونتونستم توی کنکور موفق بشم وتصمیم گرفتم که دانشگاه ازاد رشته مدیریت مالی بخونم وهمین رشته رو تا مقاطع بالاتر ادامه بدم ومیخواستم بپرسم که ارشد میتونم سراسری همین رشته رو قبول بشم و ممنون میشم اگه از لحاظ اینده شغلی منو راهنمایی کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر خوب درس بخوانی چرا نه. بهتر است درس بخوانی والا همیشه عقبی.

  15. عبادی
    پاسخ

    با سلام و تشکر از کمک های زیادتون
    ببخشید من کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته مهندسی صنایع به پایان رساندم ولی از جایی که ازدواج کرم وبرام مقدور نیست جایی به جز شیراز باشم و ادامه تحصیل بدم نمیتونم آزمون دکتری مهندسی صنایع بدم چون شیراز ندارد . میخواستم بپرسم که من می تونم آزمون دکتری مدیریت شرکت کنم ؟شانسی برای قبولی دارم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله می توانید شانس هم دارید.

  16. جعفری
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشیدخدمت استادمحترم.بامدرک غیرانتفاعی شانس قبولی در مقطع دکترا دوره روزانه رادارم یادانشگاه ازاد بروم؟ایامیشه بامدرک ارشد غیرانتفاعی در دانشگاه ازادتدریس کرد؟باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بستگی به دانشگاه دارد. ولی غیر انتفاعی معروف مثل علم و فرهنگ یا مفید خب از آزاد بهتر است.

  17. الهام
    پاسخ

    سلام. از نظر شما تحصیل در غیرانتفاعی مقطع کارشناسی ارشد کاری صحیح است یا غلط؟ اینکه غیرانتفاعیه خیلی تاثیر داره در استخدامی یا نمیدونم کنکور دکتری؟
    من غیرانتفاعی مدیریت اجرایی قبول شدم خیلی دوست دارم برم با اینکه میدونم خیلی سختی داره چون هم شاغلم و هم راهم دوره و رفت و آمد دردسر داره . خیلیا میگن حیفه برای درس بخوای هزینه کنی اگ روزانه باشی ارزش داره بری. واقعا موندم چیکار کنم. البته مهلت ثبت نامم تموم شده که ولی احتمال تمدید هست دیگه.مرسی از پاسختون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام این مدارک خیلی به کار منجر نمی شود برای مدرک خوب است ولی شغل و کار ایجاد نمی کند.

  18. نیما
    پاسخ

    سلام//اگر تعدادی واحد برای معرفی به استاد بمونه بعد از گذراندن آنها میشه بلافاصله تعدادی واحد برای ارتقا معدل برداشت که زیر ۶ واحد باشه و آیا این ۶ واحد معرفی به استاد میشه یا نه در دانشگاه آزاد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام واحد برای ارتقای معدل نشنیده ام.

  19. فهیمه
    پاسخ

    سلام اقای دکتر
    ببخشید من یک دانشجو هستم و موضوعی چند سال شده است ذهنم را با خود درگیر نموده است و در قبال آن خود را مسئول می دانم چون تنها به یک بیانیه اکتفا نمودم و بس و تلاش نکردم دیگر دوستان را متقاعد اعتراض جمعی گردانم ..موضوع از این قرار است ما گروه دانشجویان فلسفه بودیم و از توفیقی که خداوند عنایت نمود به مدت سه ترم در محضر یک استاد بسیار فرهیخته و والا مقام بودیم که خود به شخصه چند صد سوال تخصصی در حیطه فلسفه سیاست اجتماعیات و…از ایشان پرسیدم و دانستم کسی به این اندازه تسلط علمی بر مسائل ندارد که ایشان دارند وانگشت شمارند چنین چهره های گمنامی..ولی این کم سعادتی ما بود با وجود حق التدریسی بودن این استاد شریف دانشگاه از استخدام این استاد امتناع نمود و ایشان محکوم به خانه نشینی شدند با برخورهای نابجا و بی شرمانه ایشان لازم به ذکر است ایشان هیچ گونه کیش سیاسی و یا مسئاله سیاسی ندارند که منجر به عدم استخدامشان باشد ..لذا ما وجامعه دانشگاهی ایران از وجود ایشان محروم ماندیم ایشان از سال ۷۳درحال تدریس در دانشگاه ها و حوزه های کشور و پژوهش سراها بوده اند ولی با برخوردهای نابجا و بی عدالتی ها در حق ایشان با وجود پیگیری ایشان حتی از تامین زندگی خود نیز عاجز می باشند و در خانه پدری ب سر می برند و اکنون تنها به سخنرانی هایی که نظیرش را در ایران ندیده ام مشغول هستند و این درد قلب یک دانشجوست که چگونه می تواند در حق استادی گرانقدر کاری کند ایشان دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی و روابط بین الملل هستند و دارای ۴۸ سال سن و بسیار خویشتن دار و اخلاقی و مبادی اداب و اهل سکوت …خواستم بدانم چگونه می شود با وجود این همه سابقه تدریس ایشان استخدام وزارت شوند در یکی از دانشگاه ها؟ سپاس از پاسخ شریف

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، با ارشد غیر مرتبط و با سن بالا فکر نکنم جایی ایشان را استخدام کنند.

  20. فهیمه
    پاسخ

    سلام ممنون از وقت گذاشتن جنابعالی در جهت پاسخ گویی ولی من دارم می گردم کجا سوالمو بنویسم رو صفحه اگر بولدش کنید دقیق در طراحی وب شکر میشم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب همین جا.

  21. امیر
    پاسخ

    سلام بر جناب دکتر شیروی. همانطور که مستحضرید امسال برای امتحان دکترا سراسری وازاد یکی شده. توسط سازمان سنجش صورت می گیرد. من می خوام در نفت وگاز در دولتی شرکت کنم و لی ازاد بقول شما خداراشکر نداره . اگر بفرض حقوق خصوصی شرکت می کردم در صورت عدم قبولی دولتی حداقل می شد برای ازاد فرصتی داشتهدباشم. حالا در خصوص نفت وگاز فقط فرصت شرکت در دولتی هست . ایا استنباط من درست است . یا مکانسیم دیگری وجود دارد. ممنون از راهنمایی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ظاهرا اینطور است.

  22. فاطمه
    پاسخ

    سلام خسته نباشید
    ببخشید معنی هیئت علمی داخلی دانشگاه آزاد به چه معنی است و مزایای ان چگونه است و همچنین تعهد ان
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام شاید منظور هیات علمی است که از وزارت علوم حکم نگرفته است.

  23. هدیه
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    آیا با آزادکردن مدرک لیسانس روزانه و پرداخت هزینه میشود دوباره رایگان تحصیل کرد؟و هزینه آن برای ورودی۹۱ حدودا چقدر است؟
    ممنون از راهنمایی های خوبتان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ظاهرا مشکلی ندارد.

  24. میلاد
    پاسخ

    با سلام ممنون میشم اگر پاسخم رو بدید چون خیلی سردرگمم. من دانشجوی ترم ۱ ارشد حسابداری یکی از دانشگاه های غیر انتفاعی شمال کشور هستم میخواستم بدونم وضعیتم برای تدریس بعد از اخذ مدرک ارشد از دانشگاه غیر انتفاعی چطور است؟ آیا امکان تدریس در دانشگاه های دولتی وجود دارد؟ و در صورت ادامه در مقطع دکتری امکان عضو هیإت علمی شدنم وجود دارد یا خیر؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام تدریس که با ارشد نیست ولی با دکتری در دانشگاه خوب می تواند ضعف ارشد شما جبران شود.

  25. محسن
    پاسخ

    سلام

    جناب استاد اگر مقدور هست،مطلب بنده را به نمایش نگذارید.

    سابقا از جابعالی سوال کرده بودم که منابع متون حقوقی کنکور ارشد سراسری مجهول است و از کتابهای کلاسیک دانشگاهی طرح سوال نمی شود.و جنابعالی توصیه کردید که دوجلدی متون حقوقی شما را مطالعه کنم والبته تضمینی بر طرح سوال از این دو منبع هم نیست.

    روی کتاهای شما کار کردم.حقیقتا افق جدیدی را در مقابل من ترسیم کرد.با مفاهیم نو و خلاقی من را آشنا کرد،مخصوصا بخش حقوق قراردادها و از حالت خمودگی و بسته بودن منابع دانشگاهی سنتی بیرونم آورد و متوجه شدم که باید به سمت کارهای جدیدتر بروم.

    اما مشکل بنده کماکان پابرجا هست.بعداز مطالعه اثر شما وقتی به سوالات کنکور سراسری مراجعه کردم با این سوالات مواجه شدم:

    حقوق جزای بین الملل
    حقوق فطری و مذهبی
    حقوق بین الملل
    آنگولاساکسن
    تجارت بین الملل
    نسل کشی

    و نتوانستم از عهده آنها بر بیایم.

    جناب استاد حقیقتا از متون حقوقی عاجز شدم .

    دیگر نمی دانم چکار باید بکنم.
    منتظر لطف بی دریغ حضرتعالی در راهنمایی به بنده هستم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیلی از کلمات هست که باید در متن حدس بزنید. اینکه انتظار داشته باشید تمام کلمات یک متن را بلد شوید درست نیست بسیاری از آنها را باید از متن حدس زد. اگر دو جلد کتاب متون حقوقی را تمام کردید برخی از موضوعات مورد نظر را به انگلیسی در گوگل سرچ کنید و در ویکی پدیا مطالعه کنید. ساده ترین درس زبان است.

  26. zhr
    پاسخ

    با سلام
    من سال آخر کارشناسی معماری هستم و با توجه به اینکه درس پروژه نهایی نیمسال دوم به ما ارائه میشه آیا من میتونم در کنکور ارشد سال ۹۶ شرکت کنم؟ و اگر تا ۶/۳۱/۹۵ نتونم فارق التحصیل بشم و در صورت قبولی در ارشد میتونم حداکثر ترم اول ارشدم رو مرخصی بگیرم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام شاید آزاد به شما مرخصی بدهند ولی دولتی نه.

  27. مینا
    پاسخ

    سلام و خسته نباشید
    من برای بار دوم هست که از شما راهنمایی میگیرم.
    ممنون از این همه وقت و حوصله و دلسوزی که به خرج میدید

    من خیلی جاها خوندم به خصوص در رشته کامپییوتر دانشجویان علمی کاربردی کار عملی یاد میگیرند درحالیکه جاهای دیگر در ایران بیشتر تیوری قوی دارند و از این جهت دانشگاه علمی کاربردی را در ذهنم دارم اما الان انتخاب های من:

    دانشگاه علمی کاربردی/ آزاد /پیام نور /غیر انتفاعی شما کدام رو پیشنهاد میدهید؟
    یا ارزش دارد با وجود احتمال قبولی در روزانه سال دیگر کنکور داد؟

    باز هم ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام تو این دانشگاه ها آزاد بهتر است.

  28. سامان
    پاسخ

    با عرض سلام . من دانشجوی رشته هتلداری هستم می تونم رشته دوم رو موسیقی انتخاب کنم وبه طور همزمان با هتلداری تحصیل کنم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام تحصیل هم زمان منع قانونی دارد.

  29. پویان
    پاسخ

    عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما استاد گرانقدر… جسارتا سوالی داشتم که خیلی ذهنم درگیر کرده.. من کارشناسی برق قدرت دانشگاه محقق اردبیلی روزانه خوندم، الانم ارشد برق قدرت دانشگاه شهید بهشتی قبول شدم،اما نمیدونم جهت گیریم واسه آینده چی باید باشه..دکترا خوندن؟ دنبال کار باشم با همین ارشد؟ اصلا میشه با مدرک ارشد تو دانشگاه تحصیل کرد؟ پیام نور، آزاد،علمی کاربردی؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اول کار برای کسب تجربه بعد اگر دانشگاه خوب قبول شدی ادامه دکتری و دنبال فرصت برای کارهای بهتر.

  30. جعفر سبحانی
    پاسخ

    سلام خسته نباشید.دانشجوی دکتری ورودی ۹۲ با رتبه ۲۰ در یکی از دانشگاههای دولتی هستم.متاسفانه در یک در س یکی از اساتید میانه خوبی با بنده ندارد وبرای بار دوم به بنده بدون دلیل موجه نمره پایین داده ورفتار بیمارگونه ای از خود نشان می دهد،مبنی بر اینکه که هرکاری بخواهد متئاند انجام دهد خواستم بپرسم کدام بخش وبه چه شکلی شکایت خودم را مطرح وپیگیری کنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام جعفر جان به خدا شکایت کن و فکرت را متمرکز کارت کن تا درس را پاس کنی.

  31. مبهم
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد بزرگوار.خواهش میکنم راهنماییم بفرمایید
    قبلا سوالم رو ذکر کردم ولی مردد هستم
    داشجوی ترم سه شبانه ارشد هستم وروزانه و رشته خودم در دانشگاه خودم امسال قبول شدم.طبق ایین نامه ۵۰ درصد واحدها معادلسازی میشوندیعنی ۴ درس(اساتید قبول کردند که همان نمره قبلی که گرفته بودم را بدهند در حالیکه ممکن است بعدا نظرشان عوض شده و یا نمره کمتری بدهند) سمینار مانده وپایان نامه و در صورت معادلسازی چهار درس باقی میمانداحتمال داردیکی از درسهایی که قبلا خواندم ارایه نشوند و ترم چهار باید دوباره درسی را بخوانم
    ۱-ایا ارزش دارد از دوره قبلی انصراف و دوره جدید ثبتنام کنم؟(چندان مشکل مالی ندارم شهریه ام باوام دانشگاهی تامین میشود تا حدودی)
    ۲-ارزش مدرک شبانه و روزانه یکی هست؟درحالیکه در مدرک روزانه کلمه تعهد به خدمت روزانه بودن را میرساند
    ۳-در استخدامی و دکترا چطور؟
    ۴-اگر بخواهم جذب هیت علمی شوم چطور؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- قبول که شدی خیالت راحت شد حالا دیگر رهاش کن تمام کن برو. ۲- یکی هست. در مدرک شما که نوشته نمی شود و کسی سوال نمی کند.

  32. آتی
    پاسخ

    باسلام بنده چن روز دیگه ثبت نام ارشد دارم .و دانشگاه بوعلی قبول شدم .معدلی ک توی دفترچه زدم بیست و پنج صدم بالاتر از معدل اصلیم بود و البته اصلا نمیدونم چرا متوجه این اشتباه نشدم . تو رو خذا از استزس دارم میمیرم .یعنی دیگه ثبت ناممو انجام نمیدن و ارشدو از دست میدم؟بی صبرانه منتظر پاسختونم .باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حالا که مشکلی ایجاد نشده است.

  33. محمد
    پاسخ

    جناب دکتر شیروی
    سلام
    چندین سوال با این ایمیل از محضر جنابعالی عنوان داشتم که هنوز پاسخی از سوی حضرتعالی ارسال نشده، تشکر می کنم اگر محبت کنین و جواب سوالات اینجانب را مرحمت کنین.
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام آقا محمد اگر سوال شخصی نیست در سایت مطرح کنید اگر شخصی است از اسامی مستعار استفاده کنید. خیلی به ایمیلها امید نداشته باشید.

  34. ندا
    پاسخ

    سلام.جناب دکتر من ارشد مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار قبول شدم و با اینکه کارشناسی آزاد تو همین رشته خوندم ولی میخوام ارشد فردوسی بخونم یا حتی تهران.با توجه به اینکه سرکار هم میرم به نظرتون میتونم نتیجه بگیرم امسال؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب کارت چی می شود؟ بهتر است جایی را انتخاب کنی که به کارت آسیب نزند.

  35. مقدم
    پاسخ

    سلام اقای دکتر،من امسال با رتبه ی ۴٧٠ مشاوره خانواده پردیس علامه قبول شدم ،احتمال میدم علوم تحقیقات هم قبول بشم ،به نظرتون کدومش معتبر تر هست ؟دوم اینکه میتونم یه سال دیگه بخونم ایا به نظرتون اگر هزینه اش برام مهم نباشه ،بهتره یکسال دیگه بخونم و روزانه یا شبانه قبول بشم ؟از لحاظ اعتبار مدرک میپرسم .باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام پردیس.

  36. سحر کاظمی
    پاسخ

    سلام و خسته نباشید.من مدرک کارشناسیم رو از دانشگاه دولتی در رشته حسابداری گرفتم.الان ارشد غیر انتفاعی در همین رشته قبول شدم.موندم که برم یا بخونم یکسال برای دولتی.با مدرک غیر انتفاعی بعدا واسه دکتری دولتی مشکلی ایجاد تمیشه؟آخه شنیدم واس مصاحبه امکان داره قبول نکنن.با توجه به اینکه در رشته ما اکثریت پیشنهاد میکنن اول باید کار رفت.لطفا کمک کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب اگر اهل درسی برای سال بعد بخوان. اما اگر نه، خب همین را برو.

  37. نسرین
    پاسخ

    نسرین
    باسلام
    خدمت دکترشیروی
    بنده دارای کارشناسی تکنولوژی آموزشی از دانشگاه دولتی(شهید چمران اهواز)وکارشناسی ارشد در رشته برنامه ریزی اموزشی دانشگاه پیام نور شیراز.دارای چندین مقاله وهمچنین یک جلد کتاب در زمینه رشته ی خودم .به نظرتون در جذب هیت علمی تا چه حدودی شانس دارم؟وهمچنین اگر امسال در استخدام اموزش وپرورش پذیرش شوم وبعد مدرک دکترا رو بگیرم می توانم در فراخوان جذب هیات علمی شرکت کنم یا برای من محدودیتی هست؟با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام شانس زیادی ندارید. آموزش و پرورش برو بعدا ببین چی می شود

  38. رسول
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد محترم ….
    من ۲۲سال دارم . کارشناسی حقوق از یکی از دانشگاه های دولتی شهرستان با معدل ۱۷/۸۰ و دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق نفت و گاز در دانشگاه تهران هستم . بااینکه هنوز به خدمت سربازی نرفته ام اما شرایط برای پیوستن به آموزش و پرورش برای معلمی را دارم .با شناختی که از خود دارم امیدوار به قبولی در دکتری دولتی هستم … به نظر شما هدفم که هیات علمی شدن و استاد دانشگاه شدن است را رها کنم و به آموزش و پرورش بروم ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب برو دنبال هدف ات. حالا که خیلی جون هستی.

  39. سارا
    پاسخ

    سلام خسته نباشید ببخشید من کارشناسی مهندسی نرم افزار از دانشگاه پیام نور رو دارم خواستم بپرسم آیا ادامه دادن این رشته در مقطع ارشد یا حتی بالاتر درست است یا نه ؟بخاطر موقعیت شغلیم هم هست چونکه متاسفانه به آینده شغلیش امیدوار نیستم،ممنون میشم راهنمایی کنید .
    الان بخاطر بازارکار خوب رشته های پیراپزشکی آیا دوبار کنکور دادن در رشته تجربی درست است؟
    باتشکر فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بروید یک دانشگاه خوب ادامه تحصیل بدهید.

  40. شبنم
    پاسخ

    سلام
    استاد رشته کارشناسی من عربی هستش ارشد حقوق بخونم بعد لیسانش حقوق بگیرم مشکلی پیش نمیاد برای وکالت و سردفتری بخوام شرکت کنم؟
    و اینکه ارشد حقوق داشته باشم لیسانش واحدهای کمتری رو میتونم پاس کنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام چرا چپکی؟ خب اول لیسانس بخوان بعد فوق لیسانس.

  41. کمالی
    پاسخ

    با عرض سلام محضر استاد تمام دانشگاه تهران
    بنده در ارشد امسال دوره مجازی رشته فقه و مبانی حقوق پردیس فارابی قبول شدم ولی با توجه به اشتباه در انتخاب گرایشم چون میخواستم قرآن وحدیث را بخوانم،حالا نمیدانم آیا ثبت نام بکنم یا نه؟استاد محترم بنده کارشناسی رشته مدارک پزشکی دارم ولی به دلیل علاقه به گرایش های الهیات ارشد را بدین صورت تمایل به خواندن دارم.باتوجه به اینها آیا خواندن ارشدمجازی فقه ومبانی حقوق اسلامی برای بنده سخت ودشوار است؟با توجه به اینکه بنده کارمندم و درغیر ساعات اداری باید درس بخوانم.ببخشید استاد با توجه به این هزینه دوره مجازی میتوانم موفق شوم.ازصبروعنایت شما بسیار سپاسگزارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام سخت؟ نه بابا. تازه مشمول این حدیث هم می شوید: العلم علمان علم الأدیان وعلم الأبدان

  42. ستاره
    پاسخ

    سلام بر دکتر بزرگوار
    استاد عزیز
    استاد برای رشته آی تی کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس بهتره یا خواجه نصیر
    با تشکر فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خواجه نصیر

  43. نیما
    پاسخ

    سلام من تو ارشد دانشگاه یزد رشته تحقیقات آموزشی(آموزش محور)قبول شدم و آزادم احتمالا مدیریت آموزشی قبول بشم کدومش بهتره؟؟؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام دومی شاید بهتر باشد ولی اگر برای سال آینده بخوانید بهترتر است.

  44. ملیحه
    پاسخ

    سلام آقای دکتر .وقتتون بخیر. من ۲۹ سال سن دارم. لیسانس مدیریت بازرگانی ، نوبت دوم از دانشگاه باهنر و درحال حاضر دانشجوی ارشد مدیریت دانشگاه پیام نور تهران هستم.مشغول نوشتن پایان نامه ام هستم. معدل هر دو دوره ۱۵ هست. ان شاءالله امسال قصد شرکت در آزمون دکتری دارم. آیا با سوابقی که گفتم امکان قبولی درمصاحبه دارم؟ ممنون.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام احتمالش هست.

  45. دانیال
    پاسخ

    باسلام ،دکتر جان آیا با مدرک کارشناسی حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی میتوان برای ارشد دولتی ثبت نام کرد ،،،وواقعا ارزش مدرک این دانشگاه علمی کاربردی را چکونه میبینیدومعنی حرفه ای مزیت محسوب میشود.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله می شود ثبت نام کرد.

  46. مهسا ا
    پاسخ

    سلام استاد عزیز
    آیا برای یک کارشناس ارشد حقوق بین الملل دانشکاه ازاد تهران شمال با مدرک لیسانس غیرمرتبط با ٣٠ سال سن ، ایا امکان کنکور همزمان کارشناسی و دکتری وحود دارد؟
    اگر ندارد؟ به دلیل علاقه به کار وکالت شما چه نظری در مورد من دارید؟
    امکان ادامه در مقطع دکتری در خارج را دارم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید بروید لیسانس حقوق بگیرید. از خواندن لیسانس پس از اخذ دکتری خودداری کنید افتخاری نیست.

  47. احمد
    پاسخ

    سلام دکتر
    میخواستم ازتون بپرسم برای دکتری حقوق تجارت و سرمایه گذاری بین المللی منابع حقوق بین الملل رو بخونیم یا نفت گاز رو؟
    چون در زیرگروه جداگانه ای قرار ندارد.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فعلا که در دفترچه این رشته نیامده است.

  48. فاطمه
    پاسخ

    سلام و خسته نباشید.استاد؟آیا درسته که دانشگاه پردیس فارابی تفکیک جنسیتی شده؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، واقعا! خب پس کلاسها دوبل شده و بیشتر می توانیم حق التدریس بگیریم.

  49. فاطمه
    پاسخ

    سلام اقای دکتر..
    من برای ارشد روانشناسی شرکت کردم و تبریز شبانه قبول شدم و لیسانسم غیر مرتبط هم بوده.از طرفی میدونم ازاد شهر خودمون ک اهواز هست هم قبول میشم امسال..نمیدونم الان من دانشگاه دولتی شبانه رو برم یا ک ازاد شهر خودمون؟
    سوال دوم اینکه چون قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا دارم نمیدونم اگ ارشد ازاد برم چقد احتمال پذیرش من در دانشگاه دولتی هست؟
    و سوال دیگ اینکه اگ بخام ازاد ارشد بخونم امسال فقط و همزمان باز برای کنکور خودمو اماده کنم و اگ دانشگاه دولتی قبول شدم چقد احتمال تطبیق واحدهایی ک توی ازاد گذروندم هست

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام من باشم دنبال این رشته های غیر مرتبط نمی رم تبریز یا اهواز

  50. امین
    پاسخ

    سلام دکتر شیروی
    لیسانس الکترونیک دارم،ارشد الکترونیک پیام نور تهران شمال قبول شدم،از طرفی بخاطر علاقه به برنامه نویسی تصمیم دارم تغییر رشته بدم و ارشد نرم افزار ادامه بدم
    ۱)میتونم تکمیل ظرفیت ارشد نرم افزار دانشگاه غیر انتفاعی انتخاب کنم؟
    ۲)اگه سال آینده ارشد دولتی نرم افزار قبول بشم واحدهای جبرانی که تو غیرانتفاعی پاس میکنم واسه دانشگاه دولتی قابل قبول هستن که اونجا دیگه واحد جبرانی پاس نکنم؟
    با تشکر از راهنماییتون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- نمی دانم باید منتظر فراخوان باشید. ۲- فکرش را نکن من با افراد دو دل میانه خوبی ندارم یا برو یا نرو دو دل نباش که امسال می روم و سال دیگر دولتی قبول می شوم و …

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *