سایر پرسشها و پاسخها

چنانچه سوالات حقوقی داشته باشید یا نیاز به مشاوره حقوقی یا قضایی دارید سوالات خود را در بخش «پرسشهای حقوقی و قضایی» مطرح کنید. سوالات و مسایل مربوط به امور دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی، پذیرش، و امثال آن را در بخش «پرسشها و مسائل دانشگاهی» مطرح نمایید. این قسمت برای سایر سوالات و پرسشها طراحی شده است و اگر سوالات دانشگاهی یا حقوقی در این قسمت گذاشته شود حذف می گردد.  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه  اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. فریبا
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید خدمت استاد گرانقدر
    من فارغ التحصیل رشته حقوق مالکیت فکری از دانشگاه قم هستم و حدود ۲سال سابقه تدریس در دانشگاه های علمی کاربردی وپیام نور را دارم همچنین حدود ۲ماه است که در سازمان امور مالیاتی(ستاد)مشغول کار هستم.در ضمن در ازمون کانون وکلای اصفهان امسال نیز پذیرفته شدم.و همچنین قصد شرکت در ازمون دکتری حقوق خصوصی را نیز دارم .به نظر شما بهتر است در سازمان بمانم و پروانه وکالتم را مسترد کنم یا وکالت را دنبال کنم؟خودم علاقه زیادی به تدریس و وکالت دارم اما نمی دانم کدام یک برای من بهتر است.با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، به نظرم در مجموع وکالت از کارمندی بهتر است ولی کارمندی یک آب باریکه بدون دردسر است.

  2. amin
    پاسخ

    سلام درباره آینده شغلی رشته حقوق نفت و گاز توضیح بفرمایید،اگر بعد از فارغ التحصیلی در شرکتهای دولتی استخدام نشویم،وضیت اشتغال این رشته در شرکتهای خصوصی یا بین المللی مرتبط با صنعت نفت چگونه خواهد بود؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر کار بلد باشی کار زیاد است. مهم این است که آیا مدرک ارشد به منزله این است که شما کار بلد هستید؟

  3. مندووووو
    پاسخ

    سلام

    منابع ازمون دکترای حقوق خصوصی دانشگاه ازاد چی هست؟
    یا خودتان بفرماید؟
    یه لینک معتبر بدید؟

    خدانگهدار

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، منابعی که رسما معرفی شده باشد سراغ ندارم.

  4. زارع زاده مهریزی
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد گرانقدر
    جناب آقای دکتر شیروی من ارشد حقوق بین املل آزاد قبول شدم نزدیک شهر خودم شیراز و ارشد حقوق نفت و گاز دانشگاه تهران پردیس کیش ، با توجه به علاقه ای که به مباحث حقوق فرا ملی دارم و شاید قصد مهاجرت به خارج از کشور را نیز داشته باشم لطفا مرا از رهنمایی فرمایید که با ادامه کدام رشته میتوانم در عرصه حقوق موفق تر باشم .
    با کمال تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، همان شهر خودتان ارشد بخوانید شاید بهتر باشد.

  5. بهرام
    پاسخ

    سلام
    من کارشناسی زبان دارم، برای ارشد اگر حقوق بخوانم میتوانم پروانه وکالت بگیریم؟؟؟؟ برخی میگویند میشود و برخی هم میگویند ممکن نیست!!!! برای من این مسله مهم است چون اگر حقوق بخوانم و نتوانم وکالت انجام دهم دیگر چه فایده ای دارد!
    ممنون اگر پاسخ بدهید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، باید لیسانس حقوق داشته باشی.

  6. میر حسین
    پاسخ

    سلام خداقوت

    من الان چند ماه کارمند دادگستری شدم و توی مشاوران هم قبول شدم
    اگر بخام برم کار اموزی مشاوران و همچنان کارمند دادگستری هم باشم
    چقد احتمال داره چند درصد تقریبا مرکز مشاوران بفهمه و منو رد کنه؟؟
    میخام یک مدت با کارمند بودن وضعیت اقتصادیم بهتر بشه و هم با سیستم دادگستری هم اشنا بشم ۴ تا دوست توی دادگستری پیدا کنم
    بعد انصراف بدم دفتر وکالتم رو راه بندازم
    ایا میشه روند پروانه گرفتن رو معلق کرد یا پروانه مشاوران رو تعلیق کرد و بعد یک دو سال دیگه فعالش کرد؟
    خداحافظ

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، النجات فی الصدق.

  7. بهاره
    پاسخ

    سلام استاد
    من کارشناسی حقوق گرفتم وحلا درارشد بدون ازمون پیام نور فقه ومبانی حقوق اسلامی پذرفته شدم می خواستم نظر شمارو بدونمکه ایا این رشته رشته ی خوبی هست ثبت نام کنم ویا درازمون ارشدامسال شرکت کنم
    لطفا راهنماییم کنید.
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر دنبال فوق لیسانس هستی بد نیست. یه مدرکی می گیرید.

  8. پرنیان
    پاسخ

    سلام من دانشجو ی ترم یک حقوق روزانه دانشگاه بوعلی هستم ولی علاقه ای به این رشته ندارم و میخوام با استفاده از کارنامه سبز تغییر رشته بدم برم اقتصاد یا روان شناسی دانشگاه خودمون ولی چون ریاضیم اصلا خوب نیست شک دارم که برم اقتصاد یا نه از طرفی به روان شناسی بیشتر علاقه دارم ولی شنیدم که اصلا بازار کار نداره … الان موندم چکار کنم ممنون میشم راهنماییم کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر تغییر رشته بدهید بعدا پشیمان می شوید. دانشجوی ترم اول نمی داند که رشته را علاقه دارد یا ندارد. این ها احساسات گذرا هستند.

  9. علی
    پاسخ

    سلام
    استاد گرامی از اینکه با پاسخ های دقیق و سریع ما را راهنمایی می کنید بسیار ممنونیم.
    بنده کارمند شهرداری هستم و به اقتضای شغلم زمان و فرصت مطالعه بسیار کمی را دارم. امسال پردیس فارابی ارشد مجازی حقوق عمومی قبول شدم و به احتمال خیلی قوی فراگیر پیام نور تهران نیز قبول بشوم. به نظر شما بین فراگیر پیام نور و مجازی عمومی کدام یک را انتخاب کنم ؟ یا برای سراسری یا آزاد کنکور امسال برنامه ریزی کنم ؟
    ممنون از وقتی که می گذارید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، به نظرم برای شما فرق زیادی ندارد ولی پردیس مجازی شاید بهتر باشد. به هر حال فوق می گیرید و حقوق اتان زیادتر می شود.

  10. فرهاد رسولی
    پاسخ

    بنام خدا

    استاد گرامی جناب آقای دکتر شیروی

    با سلام واحترام

    بنده یکی از مدرسین بخش صنعت کشور ذر امور قراردادهای داخلی با گرایش پیمانکاری و نحوه برگزاری مناقصات هستم.علاقمند هستم که در باره قراردادهای خارجی نیزاحاطه و تسلط داشته باشم.از جنابعالی یکی از فرزانگان اندک این نوع قراردادها وحقوق بین الملل استمداد می طلبم.تقاضای برقراری ارتباط و حشرونشر در امور قراردادها بویژه قراردادهای بین المللی دارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، این سایت برای همین مقاصد راه اندازی شده است.

  11. طیبه - الهام
    پاسخ

    جناب آقای دکتر با سلام یه سوال داشتم . ممنون میشم جواب بدید کارشناسی ارشد رشته مدیرمالی دانشگاه آزاد علوم تحقیقات بهتره یا دانشگاه پردیس شهید بهشتی اگه امروز جواب بدید خیلی ممنونم .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم اگر پول اش مسئله ای نباشد، پردیس شهید بهشتی بهتر است.

  12. زینب
    پاسخ

    سلام استاد خسته نباشید.بنده دانشجوی ارشد حقوق عمومی دانشگاه دولتی هستم وپایان نامه بنده در حال تبدیل به کتاب می باشد ایا با این امتیاز امکان قبولی ام در محاسبه دکترا بدون داشتم مدرک تافل ومقاله وجود دارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، تبدیل پایان نامه به کتاب خیلی امتیاز ندارد.

  13. ناصر
    پاسخ

    باعرض سلام واحترام خدمت استاد
    بنده دانشجوی ترم اول علوم وتحقیقات تهران در رشته حقوق خصوصی هستم و علاقه زیادی به نوشتن مقاله دارم وحاضرم وقت زیادی برای نوشتن هم بگذارم اما تنها مشکل من اینه که نمیدانم از کجا وچگونه شروع کنم یا اصلا چگونه موضوعی رو انتخاب کنم….از همین رو از شما خواهش میکنم اگه امکان داره بنده رو در انجام این امر کمک کنید..باسپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، با توجه به مطالعاتی که انجام می دهید سعی کنید مناطقی که نیاز به پژوهش و نوشتن مقاله دارد را کشف کنید. سپس با کمک و مشورت با یکی از اساتید خود، نسبت به نگارش مقاله و ارسال آن به مجلات علمی اقدام کنید.

  14. دکتر شیروی
    پاسخ

    سلام بعید می دانم که ارشد بورسیه کنند. به هر حال نیازهای بورس و هیات علمی به صورت متمرکز به آگاهی عموم می رسد که هم اکنون می توانید به سایت http://www.msrt.ir/sites/jazbsite/default.aspx مراجعه کنید.

  15. نغمه
    پاسخ

    سلام استاد گرامی :
    من رشته حقوق بین املل ارشد دانشگاه علوم تحقیقات مرودشت را آوردم و حقوق نفت و گاز پردیس کیش .
    با توجه به اینکه من قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارم ، لطفا مرا راهنمایی کنید ،سپاسگذارم ……

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هر دو خوب است هر کدام راحتری بروید.

  16. آیلار
    پاسخ

    سلام استاد میخواستم بپرسم کسی که کارشناسی ارشدش رو حقوق تجارت بین الملل تموم کرده ایا میتواند برای دکتری تو یکی دیگه از شاخه های حقوق که دکتری در ایران داره امتحان بده و قبول شه یا فقط باید دکتری حقوق تجارت تو خارج بخونه ؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بله با داشتن مدرک ارشد حقوق می توانید در کلیه گرایشهای دکتری شرکت کنید.

  17. سارا
    پاسخ

    سلام استاد گرامی
    ضمن تشکراز صبرو حوصله شما من کارشناسی ادبیات فارسی دارم تصمیم دارم ارشدهم شرکت کنم اما با مشورتی که داشتم دودل شدم میگن حتی با دکترا هم جایی نمیتونم تدریس داشته باشم. اگه کارمناسب رشتم الان نداشته باشم آینده هم وجود نخواهد داشت. نمیدونم چیکار کنم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بلاخره زبان فارسی یکی از دروس عمومی دانشگاه است که در هر رشته و دانشگاهی تدریس می شود و اگر کار برای این رشته نباشد، پس برای خیلی از رشته ها کار نیست. بلاخره باید تلاش کرد.

  18. نوید
    پاسخ

    جناب دکتر مجدد سلام عرض میکنم
    میخواستم ببینم ۱- برای بورسیه گرفتن از چه زمانی و به چه صورت باید اقدام کنیم؟ ۲- ایا به صحبت کردن با یک دانشگاه باید بسنده کنیم یا اینکه همزمان با دو دانشگاه برای گرفتن بورسیه و بدون اطلاع دانشگاه دوم از توافق با دانشگاه اول صحبت کنیم؟ با تشکر فراوان از صبر و حوصله جنابعالی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بورسیه اطلاع رسانی عمومی می شود.

  19. yalda
    پاسخ

    سلام استاد خوبین سوالی دارم من لیسانس و دانشجوی فوق لیسانس مهندسی پزشکی هستم
    اما یکی از چشم هام بیناییشو از ددست داده میخام ببینم بعد تموم شدن ارشدم میتونم توی دانشگاه تدریس کنم یا به خاطر مشکل چشمم مانع میشن و اجاز تدریس ندارم
    بعد اینکه توی بیمارستانی مشغول به کار بشم
    میتونم به صورت نیمه وقت تی دانشگاه تدریس کنم؟؟؟ یا برای تدریس کردن توی دانشگاه نباید جایی دیگه هم کار کرد ؟؟ میشه راهماییم کنید؟ ممنون میشم از لطفتون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، این مشکل اصولا شما را از تدریس و هیات علمی شدن محروم نمی کند. اگر شما در دانشگاه نیمه وقت شوید می توانید در جایی دیگر کار کنید ولی اگر در دانشگاه تمام وقت باشید در جای دیگر ممکن است خارج از وقت به صورت نیمه وقت کار کنید.

  20. متین
    پاسخ

    سلام اقای دکتر
    ایا برای شرکت در ازمون سراسری دکترا حتما باید تافل داشته باشیم یا بعدا هم میشه مدرکشو گرفت؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، فعلا شرط نیست ولی حسب سیاست دانشگاه باید بعدا نمره تافل یا معادل آن قبل از امتحان جامع ارائه شود. برای مصاحبه نمره زبان امتیاز خاص دارد.

  21. نوید
    پاسخ

    جناب دکتر سلام
    جدأ پاسخ های به جا و به موقع جنابعالی جای تحسین داره.
    دکتر اگه امکان داره بصورت مختصر تفاوت بورسیه و هیئت علمی را بیان فرمایید و دیگه اینکه برای بورسیه گرفتن از چه زمانی و به چه صورت باید اقدام کنیم.؟ با تشکر فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، هیات علمی یعنی این که شما استخدام می شوید ولی بورسیه یعنی برای کمک تحصیلی مبلغی کمک هزینه دریافت می کنید و بعدا متعهد هستید در آن مرکز استخدام شوید ولی این بورسیه به این معنا نیست که شما شاغل هستید و به این معنا هم نیست که دستگاه مربوط باید حتما شما را استخدام کند.

  22. نگار
    پاسخ

    با اهدای سلام و تقدیم احترام
    استاد من دانشجوی ارشدم و رسالم در مورد داوری بین المللی هست یک پلانی برای موضوعم تهیه کردم میتونم میل کنم برای شما؟آیا امکان این هست که شما به میل بنده و پلان تهیه شده نگاهی بندازید و د مورد پلانم نظر بدهید.
    ممنونم از لطفتون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ارسال کنید ببینم چطور است.

  23. ساغر
    پاسخ

    باسلام رشته کارشناسی من اقتصادکشاورزی هست.اما به دلیل اینکه شهر ما ارشد این گرایش رو نداره اگه گرایشمو تغییر بدم به نظرتون برای بعدا مشکلی برای استخدامی پیش نمیاد؟؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، به هر حال رفتن به یک شهر دیگر ممکن است خیلی باصرفه نباشد.

      • یاسی
        پاسخ

        سلام من رشته ریاضی انتخاب کردم می خواستم بدانم تو دانشگاه می توانم وکالت بخوانم .ممنون

        • دکتر شیروی
          پاسخ

          سلام اگر بخواهید دانشگاه خوب حقوق قبول شوید باید بروید علوم انسانی امتحان بدهید.

  24. احسان
    پاسخ

    با عرض سلام، ۱ سوال داشتم؟
    با توجه به افزایش حدود ۱۰ برابری ظرفیت ها در مقطع دکتری، آیا امیدی به بورسیه شدن و جذب در واحد های دانشگاه آزاد همچنان وجود دارد؟
    تا پارسال رشته مهندسی عمران گرایش مهندسی و مدیریت ساخت در دانشگاه ازاد نبود
    اما امسال که سال اولش هست در حدود ۱۰۰ نفر جذب شده اند
    ایا سرمایهگذاری زمانی به مدت ۴ سال و هزینه ای در حدود ۵۵ میلیونی بازدهی دارد؟
    من ۲۶ سالمه و حین خدمت سربازی می باشم.
    آیا بهد از ۴ سال کاری متناسب و درخور این مدرک هست یا باید با مدرک phd هم بیکار گشت؟
    مرسی از وقتی که صرف می کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، به هر حال بیکاری دارد به سطوح عالی تحصیلی می رسد. باید دید گزینه های دیگر غیر از ادامه تحصیل چی است؟ آنچه که مسلم است دانشگاه ها برای هیات علمی به اینقدر فارغ التحصیل نیاز ندارند و اکثریت زیاد آنها نمی توانند جذب شوند. بازار کار هم ممکن است این مدارک را نیاز نداشته باشد و اخذ این مدارک ممکن است عملا بی ثمر باشد.

  25. الهه
    پاسخ

    سلام..خسته نباشید..سوالی داشتم..ایا دانشجوی دکتری رشته حسابداری دانشگاه شهید بهشتی (که امسال ترم یک است)حقوق میگیرد؟؟ میزانش چقدر است؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حقوق؟ شاید بتوانید وام دانشجویی بگیرید.

  26. عاطفه
    پاسخ

    سلام استاد خسته نباشید ببخشید به نظر شما دانشجوی مجازی بودن دانشگاه پردیس بهتره یا دانشجوی روزانه دانشگاه سمنان در رشته حقوق عمومی ضمنا اگر امکان دارد در خصوص زمینه کاری این رشته توضیخاتی را بفرمایید ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام دانشگاه سمنان بهتر است.

  27. محمد
    پاسخ

    سلام،کسی که مدرک کارشناسی حقوقش شبانه و مدارک ارشد و دکترایش در همین رشته روزانه باشد برای هیات علمی شدن در دانشگاه های سراسری بخاطر شبانه بودن مدرکش(مثل افرادی که یکی از مدارک ثلاثه دانشگاهی شان از دانشگاه ازاد است) مشکلی خواهد داشت؟و اساسا برای استخدام چه در دانشگاه ها و چه سایر نهاد ها اعتبار مدرک شبانه از روزانه پایین تر است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مدرک شبانه نداریم و در مدرک قید نمی شود.

  28. moezi
    پاسخ

    استاد عزیز و دوست داشتنی سلام
    چگونه می توان حضرتعالی را حضوری ملاقات نمود؟ بی صبراته منتظر پاسخ پر مهرتان هستم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در پردیس فارابی قم تدریس دارم.

  29. علی
    پاسخ

    سلام استاد گرامی اینجانب لیسانس علوم سیاسی و ارشد علوم سیاسی ازاد هستم و کارشناسی حقوق را دارم میگیرم که بتوانم دکترا حقوق شرکت کنم. ایا میتونم دکترا حقوق دانشگاه دولتی موفق بشم امکان پذیر هست با توجه به ارشد علوم سیاسی تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ظاهرا برای دکتری حقوق نیاز به ارشد حقوق دارید. دفترچه را نگاه کنید.

  30. امید
    پاسخ

    با سلام و احترام؛

              بنده در سال ۸۹  بر مبنای آزمون سراسری در دانشگاه ملی رشته مهندسی شیمی به صورت روزانه پذیرفته شدم و در حال حاضر سه واحد از واحد های مقطع لیسانس بنده باقی مانده و بقیه واحد هایم گذرانده شده است, آیا میتوانم مدرک لیسانس خودم را در این رشته بگیرم و در کنکور سراسری آتی شرکت کنم و در دانشگاه ملی روزانه تحصیل کنم یا بایستی برای ورود به دانشگاه ملی روزانه از دریافت مدرک فعلی خودم انصراف دهم؟

    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام تحصیل رایگان در هر مقطع فقط بک بار امکانپذیر است.

  31. porsesh
    پاسخ

    با سلام

    آیا شما وکالت افراد را در زمینه مسائل مربوط به ثبت احوال و اصلاح شناسنامه چه از طریق ادارت مربوطه و چه از طریق دادگستری می پذیرید ….
    (بصورت مشخص اصلاح روز و ماه تاریخ تولد)

    با تشکر.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فعلا که وکالت نمی کنم.

  32. امیر
    پاسخ

    با سلام
    من دانشجوی سال ۳ کارشناسی مهندسی برق دانشگاه امیرکبیر هستم و به شدت به حقوق علاقه مند.
    راهنمایی بفرمایید که آیا ارشد حقوق عمومی مناسب است؟
    مضافا برای گرفتن پروانه ی وکالت چجوری میشه اقدام کرد بدون لیسانس
    تا حالا کلی اذیت شدم واسه این دانشگاه و این رشته
    کنکور کارشناسی رو دیگه نمیخام بدم
    راهنمایی کنید و اینکه با حقوق عمومی میشه چه کار کرد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر به حقوق علاقه مند هستید پس میان بر نزنید و لیسانس حقوق بگیرید.

  33. علیپور
    پاسخ

    استاد گرامی سلام
    ارشد آزاد گرایش حقوق خصوصی واحد علوم تحقیقات تهران قبول شدم.
    در تکمیل ظرفیت تجارت بین الملل تهران شمال را انتخاب کردم.
    با عنایت به نمره کل احتمال زیاد تکمیل ظرفیت هم پذیرفته می شوم.
    به نظر شما علوم تحقیقات بهتر است یا تهران شمال؟ کدام گرایش؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، به نظرم تجارت بین الملل را بخوانید.

  34. رضوان
    پاسخ

    سلام
    من کارشناسی ادبیات دارم میخوام ارشد بخونم اما نمیدونم همین رشته رو بخونم یا رشته دیگه ایی انتخاب کنم. ضمن اینکه به ادبیات علاقه دارم . به نظر شما به اینده شغلی این رشته چقدر میتوان امیدوار بود ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، همین رشته را ادامه بدهید. با تغییر ارشد موقعیت شغلی بهتری بعید است حاصل شود.

  35. محمد
    پاسخ

    سلام،۱.دکتری ح.ت.بین الملل در ایران وجود دارد؟۲.شانس دارنده دکتری ح.خصوصی در۱۰سال اینده برای عضو هیات علمی شدن در دانشگاه های سراسری(نه غیر انتفاعی و پیام نور و…)بیشتر است یا دکتری ح.ت.بین الملل؟با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- فعلا نیست ولی بنا است از سال دیگر راه اندازی شود. ۲- پیش بینی سخت است بنظرم هر دو در یک سطح باشند.

  36. حسین
    پاسخ

    سلام استاد عزیز. اگر بخواهم بعدا” دکترا پذیرش شوم :ارشد مجازی دانشگاه شهید بهشتی(آموزش محوره ولی اگر جزء نفرات برتر شوم امکان تبدیل وضعیت به آموزشی-پژوهش میباشد) بهتره یا موسسه غیرانتفاعی شهرستان؟
    خیلی ممنونم از شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، معمولا اگر میان بر زدید، جبران آن خیلی ساده نیست و مجازی ممکن است همان میان بر باشد.

  37. مروارید
    پاسخ

    سلام من مجازی دانشکاه تهران قبول شدم و ازاد تهران ( ارشد) میخواستم بدونم کدوم بهتره ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، به نظرم غیر مجازی بهتر است.

  38. نگار
    پاسخ

    سلام خسته نباشید من در کنکور رتبه ام دو رقمی شده اما حقوق دانشگاه تهران قبول نشدم حقوق دانشگاه شهید بهشتی قبول شدم و مسیرش از محل زندگی من خیلی دوره زمان رفت و برگشتم ۵ یا ۶ ساعت طول میکشه خیلی تمایل دارم تهران درس بخونم چون بهم نزدیکتره امکان انتقالی به دانشگاه تهران بعد از ۱ ترم وجود نداره؟ میتونم رشته ام رو عوض کنم مثلا به جای حقوق برم مدیریت دانشگاه تهران؟و ایا اصلا این کارو بکنم یا نه ؟ا خه مسیر این دانشگاه برام خیلی سخت و دوره چیکار کنم؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، تبریک که دانشگاه شهید بهشتی قبول شدید و اصلا دنبال تغییر دانشگاه یا رشته نباشید و قدری دوری آن قابل تحمل است.

  39. زهرا
    پاسخ

    سلام
    من کارشناسی ادبیات فارسی از دانشگاه تهران گرفتم و امسال روزانه الزهرا برای ارشد هم قبول شدم. می خواستم بدونم چقدر امکانش هست با گرفتن مدرک ارشد بتونم توی دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی مشغول کار تدریس شم؟ حتما باید مدرک دکترا داشته باشم؟ حتی برای تدرس فارسی عمومی که از دورس تخصصی رشته ادبیات هم نیست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام احتمال آن پس از دو سال دیگر تقریبا نیست.

  40. آزاده
    پاسخ

    سلام جناب دکتر برای تحصیل ارشد در دانشگاه بین حقوق عمومی و خصوصی کدام بهتر است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، من خصوصی را ترجیح می دهم چون امکان بکارگیری آن بعدا بیشتر است.

  41. معصومه فاطمي
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید
    میخواستم بپرسم آیا مدرک دانشگاه آزاد بهتره یا دانشگاه غیرانتفاعی – غیردولتی و مؤسسات غیرانتفاعی غیردولتی؟
    و همانطور دانشگاهی که وابسته به جهاد دانشگاهی هست آیا مدرک این دانشگاه مورد قبول کشورهای دیگر هست یا نه؟ (البته برای ادامه تحصیل ) ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام کلی نمی توان گفت کدام بهتر است. برخی از واحدهای دانشگاه آزاد از بسیاری غیر انتفاعی ها بهتر است و بالعکس.

  42. آمنه
    پاسخ

    سلام
    در انتخاب رشته ام اشتباه وجود داشته ومن متوجه نشده بودم در نوشتن کد اشتباه شده وهمین رشته قبول شدم مجتمع آموزش عالی سراوان
    چگونه میتوانم انصراف دهم ودرکنکور۹۴شرکت کنم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر روانه دولتی نیست، نگرانی ندارد و بدون انصراف هم می توانی سال دیگر شرکت کنی.

  43. بهنام
    پاسخ

    من رشته کارشناسی معماری دانشگاه ازاد پردیس قبول شده ام اما می خواهم دوباره کنکور بدم
    منتها متولد نیمه ی دوم ۷۴ هستم مبخواستم بدنم ایا با ثبت نام در دانشگاه میتوان ترم ۱ و ۲ رامرخصی گرفت ؟ که هم معافیت تحصیلی گرفت و هم اینکه اگر نتیجه ی سال دوم بدتر شد درهمان دانشگاه تحصیل کرد ؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ظاهرا اگر شهریه ثابت را بدهی مشکلی نباشد. بپرسید.

  44. فایزه
    پاسخ

    با سلام
    من فارغ التحصیل کارشناسی ارشد شبانه از دانشگاه تهران هستم می خواستم بدونم ایا می شه برای کارشناسی ارشد مجددا در یک رشته دیگر و دوره روزانه شرکت کنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ظاهرا منعی ندارد چون شما هم به دلیل خانم بودن مشکل سربازی هم ندارید.

  45. m
    پاسخ

    سلام استاد
    من امسال مدیریت مالی مجازی نور طوبی قبول شدم متاسفانه سال دومم هست.میخواستم من راهنمایی کنید که همین رشته را برم یا بمونم برای سال سوم؟؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مالی نیست ولی اگر می خواهید یک مدرکی بگیرید خب چاره ای نیست ظاهرا.

  46. نینا
    پاسخ

    سلام آقای دکتر شیروی برای این که عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد شد باید حتما مدرکت از دانشگاه آزاد باشه؟ برای عضو شدن باید چه کارهایی انجام داد لطفا کامل توضیح بدین که چه کارهایی باید بکنم راستی چه مدرکی باید داشته باشی؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نه چنین شرطی نیست و بسیاری از کسانی که جذب هیات علمی دانشگاه آزاد می شوند از دانشگاه های دولتی فارغ التحصیل شده اند.

  47. شیرین
    پاسخ

    سلام استاد
    من دکترا ازاد اگر قبول بشم و هنوز از پایان نامه ارشد دفاع نکرده باشم ایا میتوانم ثبت نام کنم یا مرخصی بگیرم
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اصولا شما باید تا آخر شهریور ماه فارغ التحصیل شوید.

  48. mojgan
    پاسخ

    سلام استاد وقتتون به خیر
    سوالی که از خدمتتون دارم اینه که میخوام بدونم بعد از گرفتن لیسانس حقوق ب جز وکالت چه شغل های دیگه ای میتونم انتخاب کنم؟
    مثلا قضاوت توی دادگستری شدنیه؟
    اصلا چه شغل هایی واسه رشته حقوق برای خانم ها امکان پذیره؟
    ممنونم و خسته نباشید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، سردفتر اسناد رسمی، دفتر ازدواج و طلاق، قضاوت، و مشاور دستگاه ها، ادارات و بانکها و شرکتها.

  49. ندا
    پاسخ

    سلام وقت بخیروخسته نباشید آقای دکتربنده کارشناس حسابداری ازدانشگاه پیام نورهستم به رشته حسابداری علاقه ی بیشتری دارم چون توشهرخودمون ارشدحسابداری نیست ومدیریت مالی هسش موندم که ادامه بدم مدیریت ویانه…نظرشما چیه آینده ی شغلی کدوم بهتردرضمن میخوام تادکتری ادامه بدم تروخداکمکم کنید لطفا

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هر دو خوب است. هر کدام به محل زندگی شما نزدیک تر است همان را بروید.

  50. مریم ریاحی
    پاسخ

    سلام دکتر_من فارغ التحصیل مهندسی برق دانشگاه روزانه هستم۲۴ساله هستم
    -برای ادامه تحصیل بین ۳رشته (ارشد برق_mba_کنکور پزشکی چون خانوادم اصرار دارن دوباره کنکور بدم)موندم__خواستم نظرتون بدونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام همان ارشد برق بهتر است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *