پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. گلفا
    پاسخ

    سلام آقای دکتر من ارشد روان شناسی عمومی هستم .یکسری از دوره ها مثل مهارتهای زندگی ،شناختی رفتاری و مشاوره قبل ازدواج را گذروندم نزد اساتید بنام.الان در یک مرکز مشاوره در حیطه حوزه کاری کاریم یعنی روان شناسی عمومی که کارش آموزش است نه درمان به مشغول به مشاوره ام اما چون روند گرفتن پروانه اشتغال زمانبر است هنوز موفق به گرفتن آن نشدم با این حال عذاب وجدان دارم به علت نداشتن پروانه.آیا کارم اشتباه است؟بنظرشما بااین مدرک و شرایط جامعه برای کار چه میتوان کرد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب کارت که خوبه انشاله پروانه هم می گیرید.

  2. بهرام
    پاسخ

    با سلام، من دانشجوی ارشد راه و ترابری دانشگاه پیام نور تهران با معدل بالای ۱۸ هستم که دو مقاله isi هم دارم، احتمال دارد که در آزمون دکترای سراسری (مصاحبه علمی) پذیرفته شوم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب بستگی به رقبای شما دارد. اگر منظورتان این است که آیا دو مقاله مزبور جبران پیام نور را می کند، می توان گفت بله می تواند این جهت را جبران کند.

  3. مرتضی
    پاسخ

    سلام خدمت استاد گرامی
    کارشناسی حقوق از دانشگاه رضوی با معدل الف هستم در مورد دانشگاه های فرانسه واینکه امکان بورس در فرانسه هست یانه با فرض یادگیری زبان فرانسه

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید مکاتبه کنید. بورسیه که احتمالش ضعیف است ولی فرانسه دانشگاه هاش مجانی است و خود پذیرش خیلی مهم است.

  4. سهند
    پاسخ

    سلام.آقای دکتر من دوجا میتونم استخدام هیات علمی شم.اولی یه مرکز مطالعاتی هست دردانشگاه تهران ودیگرجایی که میتونم استخدام شم دانشگاه اردکان هست.به نظرتون کدوم ازاین دوتا بهتره واسه استخدام؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر پژوهشی می شود در تهران خب این یه ذره عیب دارد ولی بجاش تهران است و دیگری آموزشی است و در شهرستان. تا کجا ساکن باشید.

  5. هاشم خالقی راد
    پاسخ

    ضمن عرض سلام و خداقوت به شما استاد محترم و با محبت به خاطر پاسخ و فدارکاری برای دانشجویان
    استاد عزیز یک سوال از حضورتان اینکه ،بنده ترم ۶ حقوق هستم و علاقه به اصول حرفه ای نوشتن قراردادهای خارجی و داخلی دارم سوالم اول اینکه چه منبعی هست برای داشتن اطلاعات کامل در قراردادها و دوم اینکه آیا در مقطع ارشد گرایش تجارت بین الملل مربوط به اصول قراردادها می باشد یا خیر؟سپاسگذاری فراوان از حضورشما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام منبع خاص و مطمئنی را سراغ ندارم ولی کتاب جدیدی را در حال نگارش هستم که در مورد قراردادهای بی او تی است که بسیار در این زمینه می تواند کمک کند و انشاله به زودی چاپ می شود.

  6. محمد
    پاسخ

    ببخشید اقای دکتر من در حال انتخاب رشته هستم و میخوام دانشگاه تبریز رو انتخاب کنم برای یکی از رشته های مکانیک برق یا عمران البته دانشگاه صنعتی اصفهان هم قبول میشم میخاستم بدونم اپلای گرفتن از دانشگاه تبریز راحتتره یا صنعتی اصفهان البته در اینده

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ببنین کجا زندگی می کنید. دانشگاه صنعتی اصفهان معروف است.

  7. عباسیان
    پاسخ

    باسلام ،ببخشید ایا کسی که واقعا با شرایط خوب دکترا گرفت و به هر شرایط نتوانست هیعت علمی شود چکاره میشود؟بیکار می ماند؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب اگر تخصصی دارد و چیزی یاد گرفته است ازش استفاده می کند و اگر فقط مدرک گرفته می گذارد در کوزه و آبش را می خورد.

  8. قاسمیان
    پاسخ

    باسلام،استاد من کارشناسی دانشگاه ازادم و به نظر شما برای هیعت علمی شدن از الان چکار کنم؟چه پیشنهاد میکنین؟باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام از قبل باید این سوال را می کردی. فعلا که باید در رقابت با کسانی که از دانشگاه های دولتی فارغ التحصیل می شوند بتوانید جبران کنید.

  9. طاهر
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب خدمت استاد ارجمند
    استاد عزیز، چند وقتی است موسساتی دوره هایی برگزار میکنند که مدارکی بین المللی عرضه مینمایند که حتی میتوان به صورت آنلاین آن را استعلام کرد. یکی دوستان من اقدام به چنین کاری کرده است و گواهینامه بین المللی دریافت و آن را از دانشگاه تهران معادل سازی با درجه دکتری کرده است که کل این فراین شش ماه هم طول نکشید. سوال من این است آیا این نوع مدارک واقعا ارزش دکتری دانشگاه را دارد؟یا اصلا ارزش درجه دکتری را داره؟ میتوان با این مدرک جایی استخدام شد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اینها همه تقلبی است. گول این رندها و حقه بازها را نخورید.

  10. جواد
    پاسخ

    سلام جناب آقای دکتر شیروی
    من کارمند رسمی دانشگاه ملی هستم. دانشجوی دکتری در دانشگاه دولتی و دو مفطع قبلیم هم دانشگاه دولتی بوده است سوال من این است که آیا امکان تبدیل وضعیت کارمند رسمی دانشگاه به هیات علمی وجود داره؟ اگه هست این فرایند چگونه است؟ آیا اولویتی برای کارمندان در جذب هیات علمی شدن وجود داره؟ چطوری بایستی برای هیات علمی اقدام کنم؟ آیا بعد از امتحان جامع امکانش هست؟
    با تشکر فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام امکانش هست ولی اول باید فارغ التحصیل بشوید. بعد اگر دانشگاه و گروه موافقت کردند و امتیازات لازم هفتاد درصد دانشیاری را کسب کردید آن موقع می توانید تبدیل وضعیت شوید.

  11. رویا
    پاسخ

    سلام میخاستم بپرسم رشته مدیریت جهانگردی بهتره یا مهندسی فضای سبز برای یک خانم کدومش مناسب تره ازنظر بازار کار

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم اول مناسبتر است.

  12. فاطمه
    پاسخ

    با سلام
    بنده دانشجوی ورودی ۹۳ کارشناس ارشد می باشم که ترم اولم را مرخصی گرفته ام حالا با توجه به این موضوع می خواهم بدانم که برای تعیین استاد راهنما که بعد از ترم ۲ باید صورت بگیرد ظرفیت بنده با ظرفیت ورودی ۹۴ است یا ۹۳؟ و برای دادن پروپوزال تا چه زمانی مهلت دارم؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اینها را نمی دونم چون هر دانشکده ای برای خودش کلی از این مقررات وضع کرده که گاهی هم برای بعضی ها از آن چشم می پوشد.

  13. رضا
    پاسخ

    سلام استاد عزیز بنده سال اخر حقوقم بنظرتون واسه وکالت بخونم یا ارشد حقوق تجارت؟سوال دوم از نظر درامد ارشد حقوق تجارت منهای وکالت درامدش در تهران زیاده یا وکالت منهای ارشد؟چون منابعش فرق میکنه فقط واسه یکیش میتونم بخونم ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام برای هر دو. من حقیقتا در درآوردن پول مهارت ندارم والا نمی نشستم ساعتها به این کامنتها و پرسشها پاسخ دهم می رفتم یه پرونده علیه دولت می گرفتم یا زمینهای دولتی را از چنگ دولت در می آوردم (یعنی همان زمین خواری) و با زد و بند کلی پول به جیب می زدم و حالا ده تا آپارتمان تو تهران، شمال و لندن و دبی برای خودم دست و پا می کردم و همه جا پزش را می دام. من شده ام نویسنده کتاب و جواب دهنده کامنت و شما از من راهنمایی برای درآمد می خواهید!!!

  14. محمد
    پاسخ

    سلام
    من رتبه ۱۹۰۰ منطقه ۱ ریاضی شدم(تهرانم) و دوست دارم عمران بخونم
    به نظر شما دانشگاه علم و فرهنگ رو بالاتر بزنم یا خوارزمی

    خوارزمی رو!
    بابت هزینه ی دانشگاه مشکل ندارم ولی خوارزمی حدود ۱ساعت راهه!

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، هر دو خوب است.

  15. s.e
    پاسخ

    با سلام
    پس از خواندن پرسش و پاسخ های مندرج در سایت جنابعالی و تأکید بی نهایت شما بر اولویت وکالت بر دیگر مشاغل مرتبط حقوقی این سوال در ذهن شکل می گیرد که ترجیح وکالت بر آنها چیست و اینکه این رفتار افراد را که حتی پس از قبولی در آزمون وکالت به دلیل عدم تامین مالی و مکفی نبودن درآمد حاصل از وکالتبا انصراف از آن ،مسیر قضاوت را پیش می گیرند چگونه توجیه می فرمایید. خواهشمند است مزایای وکالت را بر سایر مشاغل تا حد مقدور بیان بفرمایید.
    با سپاس فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب جنابعالی بروید قضاوت. این که دیگر اوقات تلخی ندارد. من نظرم را می گویم شما هر چه دوست دارید عمل کنید. چرا می خواهید نظر من را عوض کنید. یا گوش بدهید یا ازش بگذرید خدا شما را خیر در دنیا و آخرت عطا کند.

  16. زینب
    پاسخ

    با سلام
    بنده لیسانس زمین شناسی از دانشگاه تبریز دارم،با توجه به اینکه زمین شناسی یک رشته مردانه است،آیا صلاح میدانید این رشته را ادامه بدهم اگه آره،کدوم شاخه از زمین شناسی برای خانوم ها خوب است؟؟
    البته قابل ذکر است که خیلی به زمین شناسی علاقه دارم،ولی دو دل هستم و کسی نیست مرا راهنمایی کند،آیا یه خانوم میتونه تو رشته نفت موفق باشه؟؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نمی دانم رشته را چطور زنانه مردانه کردید؟

  17. فیروز ساویز
    پاسخ

    سلام اقای دکتر ببخشید یه وکیل با ارشد و دکترای جزا دقیقا تو چی تخصص میگیره؟یعنی من دقیقا نمیدونم گرایش جزا چه مهارتهایی را تو وکیل لیسانس تقویت میکنه با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام تو دفاع از متهمان. البته همه متهمان گناه کار نیستند و آنها کمک می کنند که بیگناهان از دار مجازات نجات پیدا کنند. دوم به مجازات کشیدن تبهکاران و مجرمان که از دست عدالت فرار نکنند و به جزای خود برسند.

  18. فاطمه
    پاسخ

    سلام استاد عزیز
    من امسال کنکور رشته انسانی دادم و رتبه ی منطقه دو ۱۷۲ شد.در حال حاضر مشغول انتخاب رشته هستم. من مثل خیلی از دانش آموزان رشته ی انسانی نیستم که بسیار علاقه مند به رشته ی خاصی از جمله حقوق باشم.از طرفی جسارت، فن بیان، باهوشی و… که لازمه ی موفقیت در رشته ی حقوق است را در خود نمیبینم. اما با توجه به این رتبه همه پیشنهاد میکنند که حیف است وقتی میتوانی دانشگاه شهید بهشتی یا علامه حقوق قبول شوی نروی و میگویند کم کم فن بیان و …به دست می آید.و چون در این داشگاه های خوب میخوانی، تلاش کنی آینده ی روشنی خواهی داشت.اگر وکالت نشد در سایر شاخه ها ی حقوق موفق خواهی شد. میخواستم نظر جناب عالی را در این مورد بدانم. با تشکر از زحمات فراوانتون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام البته با این رتبه ها ممکن است تهران یا شهید بهشتی حقوق روزانه قبول نشوید ولی حقوق را بخوانید لازم نیست جسارت داشته باشید.

  19. نینا
    پاسخ

    خداقوت

  20. جواد
    پاسخ

    سلام آقای دکتر رشته حقوق نفت بهتر هست یا حقوق خصوصی چرا؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب اگر دنبال رشته های جدید هستید، نفت و گاز

  21. فرید
    پاسخ

    سلام بر استاد عزیز .آیا دانشگاه علوم قضایی مقطع دکترا هم دارد؟ با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، نمی دانم به دفترچه نگاه کنید.

  22. پریسا
    پاسخ

    سلام من ارشد را از وزارت علوم گرفتم میخواستم ببینم ایا میتوانم دوباره برای مدرک ارشد در وزارت بهداشت ثبت نام کنم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام منع خاصی ندارد.

  23. دانیال
    پاسخ

    دکتر عرض سلام و خسته نباشید
    بنده رتبه ی سهمیه ام در کنکور امسال ۱۱۲ شد
    ب نظرتون تهران یا بهشتی قبول میشم؟
    و همچنین ب نظرتون دانشگاه بهشتی بهتره یا تهران چه ب لحاظ علمی و چه اعتبار و امکانات؟؟؟
    خیلی ممنونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مطمئن هستید در این دو دانشگاه قبول می شوید؟ هر دو خوب است.

  24. حسین
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد گرامی
    من ترم ۵کارشناسی رشته ی مهندسی کشتی از دانشگاه صنعت نفت میباشم. وبعد از تحصیل شغلم حتمی هست.وهمانطور که میدانید دریانوردان حقوق نسبتا خوبی دارند(مثلا در ابتدای تحصیل ماهی ۶ میلیون).من خودم کار دریا رو دوست دارم ولی میخوام تحصیلاتم رو هم ادامه بدم.اما رشتم یه جورایی میان رشته ای هست (مهندسی دریا-مهندسی کشتی)و تو دفترچه ارشد هم شناور هست.من میخوام برا ارشد مهندسی شیمی- بیوتکنولوژی بخونم. و هدفمم اینه که ارشد رو بیوتکنولوژی یکی از دانشگاه های تهران قبول شم و دکتری رو هم خارج از کشور بخونم.اما چیزی که فکرم رو درگیر کرده عدم تطابق بین کارشناسی و( ارشد و دکترام) میباشد.واینکه هنگام پذیرش دکتری در خارج از کشور و برای پذیرش هیات علمی در ایران دچار مشکل شوم. خانواده میگن برا ارشد ودکتری مهندسی مکانیک رو بخون چون به رشته ی خودت نزدیکتره.ولی من به مکانیک علاقه یچندانی ندارم.به نظر شما من چه کار کنم؟با توجه به اینکه دوست دارم عضو هیات علمی دانشگاه های تهران بشم.
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام با اساتید خودتان مشورت کنید که کدام رشته به لیسانس شما نزدیک است. اگر مغایرت وجود داشته باشد خب شانس موفقیت شما برای هیات علمی کاهش پیدا می کند.

  25. امیر
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد، من لیسانس حسابداری هستم بادیپلم فنی رشته حسابداری می خواستم بدونم میتونم کنکور سراسری امتحان بدم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر مشکل سربازی ندارید می توانید.

  26. پوریا
    پاسخ

    سلام استاد،من ساکن تهران هستم و امسال کنکور دادم،میخواستم نظرتون رو درباره دانشگاه های غیر انتفایی تهران مثل علم و فرهنگ و صدرا بپرسم در قیاس با آزاد های تهران
    مرسی از لطفتون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام علم و فرهنگ دانشگاه خوبی است.

  27. مهرگل دهقانی
    پاسخ

    با سلام من دانشجو ترم سه پرستاری دانشگاه ازاد هستم،چه دانشگاه هایی مدرک دانشگاه آزاد را قبول دارند و به من اجازه میدهند که بتوانم ارشد خود را در خارج از ایران بگیرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خب فعلا درستان را تمام کنید بعدا نمره زبان بگیرید و بعد مکاتبه را شروع کنید و شانس خود را امتحان کنید.

  28. کیمیا
    پاسخ

    سلام لطفا هرچه سریعتر پاسخ دهید برای انتخاب رشته وقت خیلی کمی دارم
    من ۱۸سال دارم وبعد از اعلام نتایج کنکور رتبه من به دانشگاهای سراسری علوم پزشکی تبریز اصفهان قزوین والبرز(کرج) میرسد.چون در آینده قصد ادامه تحصیل در بیوتکنولوژی پزشکی را دارم وبه احتمال خیلی زیاد اقدام برای بورسیه دراین رشته خواهم کرد وباتوجه به سکونتم در تهران وتدریس شیوه نوین پزشکی فقط در اصفهان وقزوین, شما برای انتخاب کدام دانشگاه رو پیشنهاد میکنید؟آیا مدرک وتحصیل در نوع دانشگاه جدا از سوابق علمی پژوهشی میتواند تاثیر مهمی در اخذ بورسیه داشته باشد؟ اولویت شما بعد البرز که نزدیکتر است با کدوم دانشگاه است؟قزوین یا اصفهان یا تبریز؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم اصفهان خوب است.

  29. بیتا
    پاسخ

    با عرض سلام و احترام
    کارشناس مترجمی زبان انگلیسی و کارشناس ارشد حقوق بین الملل با معدل ۱۹.۲۵ هستم .هم اکنون در حال کار کردن روی پایان نامه خود با عنوان “دلایل گرنه برداری از علایم تجاری بزرگ (brand imitation)ونقض حقوق مالکیت معنوی صاحبان این علایم و همچنین نقض حقوق مصرف کننده در قالب تحلیل یک رای wto ” می باشم.در ضمن قبلا تاییدیه و موافقت شما را در مورد موضوع فوق گرفته بودم .از آنخا که اکثر منابع بنده تا کنون مقالات و رسالات انگلیسی منتشره در مجلات حقوقی خارجی معتبر است و از منابع داخلی فقط کتاب حقوق علایم تجاری دکتر میر حسینی را پیدا کرده ام که از قضا مفید منظور من هم واقع شده خواهشمندم مرحمت فرموده و چنانچه رفرنس و کتب مفیدی راجع به حقوق علایم تجاری مد نظرتان هست معرفی بفرمایید.ضمنا اینکه کتاب ترجمه هم نداشته باشد مهم نیست.
    با سپاس و تشکر فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فعلا منبع خاصی مد نظرم نیست از روی ایمیل مکاتبه کنید شاید مواردی را برایتان پیدا کردم.

  30. طاهره
    پاسخ

    سلام،خسته نباشید
    من دانشجوی کارشناسی ارشد فیزیک گرایش حالت جامد پردیس دانشگاه قم هستم .می خواهم شیوه ی آموزشی ام را از آموزشی-پژوهشی به پژوهشی محور تبدیل کنم.دانشگاه به من گفته که اگر دانشگاهی پژوهش محور داشته باشد می توانیم شما را به آنجا منتقل کنیم .ولی من نمی دانم کدام دانشگاه ها رشته ی من را در مقطع ارشد به صورت پژوهش محور دانشجو می پذیرند لطفا اگر می دانید به من بگویید؟متشکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نشنیده ام که در مقطع ارشد فقط پژوهش محور باشد.

  31. پیام
    پاسخ

    با سلام، من لیسانس امور گمرکی دارم و ارشد مدیریت دولتی با معدل ۱۴ از دانشگاه شاهد، من در حال حاضر شرکت نفت کار میکنم میخواستم دکتری مدیریت قراردادهای نفت و گاز بخونم ولی با توجه به این که روزمه و معدل خوبی ندارم تنها امیدم پردیس دکتری هستش به نظر شما بین پردیس خودگردان و تحصیل ازاد در خارج کدام بهتر است؟ و این که من برای جبران ضعف معدلم امسال دوباره ارشد شرکت کردم رشته حقوق و رتبه من ۲۰۰ شد در گرایش عمومی امسال دوباره اگر امتحان بدم میدونم حداقل ارشد شبانه حقوق نفت و گاز رو میارم و بعد که در طول ارشد تقویت کردم روزمه خودم رو دوباره دکتری داخل کشور شرکت کنم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید کدوم راه بهتره؟ دکتری پردیس خودگردان یا خارج به شکل ازاد یا دوباره ارشد حقوق بخونم؟ اصلا به نظر شما تصمیم درستی هست از ارشد مدیریت به دکتری مدیریت قرارداهای نفت و گاز تغییر رشته بدم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب خارج اگر منظورتان هند و ارمنستان و مالزی امثالهم باشد که خب به شما پذیرش می دهند و اگر دنبال دانشگاه های معتبرتری هستید خب با این رزومه شما را نمی پذیرند.

  32. زهرا
    پاسخ

    سلام
    به نظر شما رتبه بندی دانشگاه های علمی کاربردی.پیام نور.غیر انتفاعی در رشته های عملی مثل هنر به چه صورته؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم غیر انتفاعی بهتر است.

  33. افسانه
    پاسخ

    سلام به شما اقای دکتر و عرض خسته نباشید
    میخواستم بدونم درسته ک میگن اعضای هیٔت علمی دانشگاه های ازاد امنیت شغلی ندارند؟؟و اینکه به نظر شما عضو هیٔت علمی دانشگاه ازاد شدن بهتر است یا دانشگاه پیام نور؟؟
    ممنون میشم پاسخ دهید با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بلاخره یک مرکزی دولتی نیست و مثل مراکز دولتی خب امنیت شغلی ندارد ولی اگر مراحل استخدامی شما طی شود مشکلی ایجاد نمی شود.

  34. علی
    پاسخ

    سلام استاد گرامی عرض ارادت
    دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق اسناد و قرارداد های تجاری ترم ۴ دانشگاه علوم قضایی و دادرس دادگاه شهرستان هستم
    در رابطه با موضوع توافقات عمودی مقاله شما و پایان نامه ای که با راهنمایی شما نوشته شده بود رو مطالعه کردم
    قصد داشتم در همین موضوع تحت عنوان توصیف و تبیین توافقات عمودی در حقوق بازرگانی ایران پایان نامه بنویسم ولی متاسفانه موضوع برای برخی اساتید کاملا ناشناخته و غریب بود و در حال حاضر با توجه به اینکه این موضوع در حقوق ما کار نشده و مورد غلفت سایرین قرار گرفته و شما تنها استادعزیزی هستید که در این زمینه فعالیت داشته و داریداز شما در خواست مساعدت و همکاری دارم و تقاضا میکنم افتخار بدید و در این رابطه به عنوان استاد راهنما حقیر رو در نوشتن و به سرانجام رسوندن این مهم یاری کنید.
    لطف شما رو هیچ وقت فراموش نخواهم کرد
    منتظر پاسخ جنابعالی هستم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام متاسفانه وقت گرفتن پایان نامه ندارم. شما فکر می کنید اداره این سایت چقدر برام وقت گیر است

  35. یاسین
    پاسخ

    با عرض سلام خدمت شما استاد بزرگوار و تشکر از وقتی که میگذارید.پیشاپیش بابت طولانی بودن عرایضم عذرخواهی میکنم.
    من در دبیرستان و پیش دانشگاهی به اجبار والدین ریاضی خواندم اما در سال آخر پیش دانشگاهی همزمان که ریاضی میخواندم به دلیل علاقه در کنکور انسانی شرکت کردم اما به دلیل وقت کم برای مطالعه منابع انسانی رتبه ۷۵۷ کشوری اوردم و در رشته حقوق دانشگاه شاهد تهران روزانه قبول شدم.الان ترم چهار را تمام کرده و وضعبت درسی ام خوب است و معدل کلم ۱۷/۷۸ است.البته به دلایلی مجبور شدم یکسال مرخصی بگیرم و دور از دانشگاه باشم.از ابتدا به دلیل اینکه نسبتا بر زبان انگلیسی تسلط دارم علاقه مند به حقوق بین الملل و تجارت بین الملل و همچنین دروس حقوق خصوصی بودم.
    این روزها نیز حقوق نفت و گاز خیلی مطرح شده.با استادم جناب دکتر … نیز که مشورت کردم ایشان گفتند اگر حقوق خصوصی بخوانی چون پایه است بعدها میتوانی حتی وارد قراردادهای نفتی بشوی.
    من تحصیل و کار علمی و پژوهشی را خیلی دوست دارم اما نمیتوانم کار نکنم یعنی درسی را که میخوانم باید بتوانم به کار ببرم و عملیاتی کنم به این دلیل علاقه شدیدی نیز به کار کردن دارم.
    حال سوال من اینست به نظر شما بعد از اتمام کارشناسی به سربازی بروم و برگردم و ادامه تحصیل بدهم تا بتوانم همزمان مرتبط با رشته حقوق چه مشاوره چه وکالت کار کنم یا نه از الان به طور جدی برای ازمون ارشد نیز بخوانم (همانطور که خودتان مستحضرید امادگی برای ازمون تستی ارشد با تقویت بنیه علمی تفاوت دارد)؟
    و اینکه با توجه به توصیه استادم ابتدا حقوق خصوصی بخوانم و بعد وارد حقوق تجارت بین الملل و حوزه های مربوطه مانند حقوق نفت و گاز شوم یا اینکه از ابتدا در مقطع ارشد در همان رشته های حقوق تجارت بین الملل و یا نفت و گاز تحصیل کنم؟
    با تشکر فراوان از وقت و صبر و حوصله ای که میگذارید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر متصل می توانید یک دانشگاه خوب قبول شوید، خب ارشد را ادامه بدهید والا بروید سربازی. اگر موضوعات جدید می خواهید بروید از ارشد بروید حقوق تجارت بین الملل یا حقوق نفت وگاز

  36. سید محمد حبیبی
    پاسخ

    سلام استاد
    از بین حقوق خصوصی دانشگاه پیام نور ، غیر انتفاعی، مجازی دولتی ،به نظر شما کدامیک نسبت به دیگری اولویت دارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم غیر انتفاعی بهتر است.

  37. عباس
    پاسخ

    اقای دکتر سلام

    اینجانب دارای مدرک مهندسی شیمی و ۱۲ سال سابقه در صنعت نفت می باشم و الان در کانادا ساکن هستم.زبان فرانسه و انگلیسی رو به خوبی صحبت می کنم. قصد دارم فوق لیسانس بخونم اینجا در دانشگاه مونترال رشته تجارت بین الملل و فاینانس رو می تونم ادامه بدم. می خواستم راهنمایی بفرمایید که ایا کار دروستی انجام میدم. و اگر بله است از بین دو رشته فوق کدوم با توجه به سابقه بنده مناسب تر و اینده بهتر در ایران برای بنده دارد.
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر به شما اجازه می دهند خب خوب است هر دو هم خوب است.

  38. میلاد
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید خدمت آ قای دکتر،ببخشید استاد،من دانشجوی ترم شش مهندسی برق مخابرات هستم میخواستم ا بدونم ایا امسال بهمن ماه میتونم برای کارشناسی ارشد ازمون بدم یا خیر؟با توجه به این که دو ترم دارم تا لیسانس بگیرم؟ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید تا انتهای شهریور سال دیگر فارغ التحصیل بشوید

  39. رضا
    پاسخ

    سلام
    استادگرامی
    من تازه کنکور سراسری ریاضی دادم بنظر شما یک دانشگاه یامرکز ومجتمع دولتی در شهر های کوچک رو انتخاب کنم یا آزاد در اهواز
    کوچک مثه بزرگمهرقاینات.مرکزلار و…
    قصد هییت علمی شدن آیا بامدرک پیام نور خللی ایجادمیشه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام با پیام نور توقع دارید که در دانشگاه تهران استخدام شوید؟ خب اگر اهداف بلند دارید باید قدمهای بلند بردارید.

  40. siavash
    پاسخ

    سلام و روز بخیر.
    استاد ارجمند در صورت امکان میخواستم برای رشته حقوق تجارت بین الملل ، حقوق اقتصادی و همچنین حقوق نفت و گاز (حقوق انرژی) در کشور آلمان و کانادا برای اخذ بورسیه اسامی اساتید و دانشگاه مورد تایید جنابعالی را بدونم. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام متاسفانه لیست ندارم.

  41. سهيلا , م
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد گرامى
    من لیسانس مامایى از دانشگاه دولتى دارم و الان در حال تحصیل در رشته ى فیزیولوژى پزشکى در دانشگاه علوم پزشکى شهید بهشتى هستم , و شنیده ام که کسانى که مدرک لیسانس و فوق انها با هم متفاوت (علوم پایه و بالین) است نمیتوانند هیئت علمى بشوند ایا این صحت دارد ؟ از طرف دیگر از رشته ى ارشد هم راضى نیستم چون بازار کار خوبى ندارد , میخاستم بدونم اینکه از دانشگاه انصراف بدهم و در رشته مامایى مشغول به کار شوم تصمیم درستى است ؟
    سپاسگزارم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، سهیلا خانم، وقتی شما در رقابت قرار می گیرید و ده ها نفر مثل شما در یک فراخون شرکت می کنند، این طبیعی است که افرادی انتخاب می شوند که خب معدل بهتر، از جای بهتری فارغ التحصیل شده اند، مدارک آنها مرتبط است و امثال آن.

  42. مرتضی
    پاسخ

    با سلام من ارشد را تربیت مدرس بودمن و در ازمون دکتری اممسال رتبه ۳ را کسب کردم و الان هم ظاهرا هم دانشگاه خودم هم دانشگاه تهراتنمطلع شدم که نمره قبولی بهم دادن و از طرفی با توجه به شناخت اساتید وموجود بودن زمینه همکاری بین دانشکده ای و فراهم تر بودن زمینه تحقیق مدرس رو اول زدم ولی الان خیل مردمم که انتخابم درسته یا نه در رشته ما مدرس قوی تر هست و من حتی در ارشد هم دانشگاه تهران را بعد از مدرس زده بودم ولی از طرفی مدرس چون لیسانس ندارد در جامعه و بین عموم دانشگاه تقریبا شناخته شده ای نیست ولی دانشگاه تهران نماد اموزش عالی ایران هست .به نظر شما برای هییت علمی شدن و در غیر این صورت خروج از کشور برای مهاجرت یا پست داک مدرک دانشگاه تربیت مدرس معتبر تر هست یا تهران؟و یک سوال دیگه ایا این موضوع صحبت دارد که فار غا التحصیلان مدرس برای جذب هییت علمی شدن امتیاز براشون در نظر گرفته میشه؟ با توجه به اینکه هنوز فرصت برای جابجایی و حذف انتخاب هست تا قبل از اعلام نتایج نهایی اگر پاسخ مرا زودتر بدهید ممنون میشم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر امکان جابجایی وجود داشته باشد بهتر است دکتری را در دانشگاه تهران بگیرید چون بهتر است از تجارب اساتید آنجا هم بهره مند شوید.

  43. علی رضا
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد گرامی
    استاد من الان در رشته ی معماری در مقطع کارشناسی نا پیوسته در دانشگاه ازاد واحد تهران جنوب در حال تحصیل هستم . با معدل ۱۶.۵ میخواستم بدونم به نظر شما میتونم برای ادامه تحصیل به خارج کشور برم ؟ ایا مقدور هست که بتونم داخل یک دانشگاه خوب ادامه تحصیل بدم ؟ یا بهتر که فوق را داخل ایران بگیرم .
    ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به نمره زبان، نمرات و پول شما بستگی دارد که شانس خود را امتحان کنید.

  44. میلاد
    پاسخ

    سلام استاد.بهترین گرایش حقوق در تحصیلات تکمیلی رادر ۷سال آینده را چه میدانید؟ دلیل سوالم این است که به تمامی گرایش های حقوق علاقمند هستم اما گرایشی را میخواهم که بعد از اخذ مدرک ارشد ودکتری استاد دانشگاه شوم!عشق استادی دانشگاه دارم. ممنون.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم حقوق تجارت بین الملل است.

  45. محمد
    پاسخ

    سلام استاد
    من دانشجوی کارشناسی ارشد بیوفیزیک پیام نور یزد هستم.
    محل سکونتم مشهد است. دانشگاه به من مجوز داده که استاد راهنما از مشهد بگیرم اما واقعن نمی دونم چه جوری برم از دانشگاه دیگه ای تو مشهد استاد راهنما پیدا کنم .
    لطفن پاسخ دهید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب سری به دانشکده مربوط بزنید و با اساتید مربوط گفتگو کنید. از طریق مقالات رشته خودتان هم می توانید به اساتید خبره در این زمینه آگاهی پیدا کنید.

  46. شهرزاد
    پاسخ

    باسلام خدمت شما استاد گرامی سوالم اینه که من رشته م حسابداریه و اینکه مدرک کاردانیم از دانشگاه دولتی ملایر با معدل ۱۷/۵۶ و مدرک کارشناسیم از دانشگاه علمی کاربردی با معدل ۱۸/۶۴ مدرک کارشناسی ارشدم از دانشگاه آزاد با معدل ۱۸ تازه فارق التحصیل شدم خواستم ببینم با توجه به این شرایط میتونم به عنوان هیئت علمی دانشگاه پذیرفته شم یا نه؟ با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فعلا باید دکتری بگیرید و آن هم شاید در دانشگاه غیر انتفاعی یا آزاد اگر افراد با مدارک بهتر و رزومه بهتری وجود نداشته باشند که با شما رقابت کنند

  47. محسن
    پاسخ

    سلام استاد.میخواستم بدونم چه فرقی بین حقوق تجارت بین الملل با حقوق بین الملل وجود داره؟و آیا شاخه های دیگری در زمینه بین الملل وجود داره؟و در ایران کدامیک بازار کار بهتری داره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، حقوق تجارت بین الملل یک رشته ای که روابط تجاری بین المللی را تنظیم می کند مثل این که شرکتی در ایران از یک شرکت خارجی خرید می کند یا شرکتی در ایران سرمایه گذاری می کند و امثال آن. ولی حقوق تجارت بین الملل کاری است که تیم مذاکره کننده هسته ای ایران انجام می دهد. اولی همه جا کار دارد و دومی تقریبا کار مرتبط آن خیلی کم است.

  48. علی علی نیا
    پاسخ

    سلام اقای دکتر
    روش برنامه ریزی درس خواندتان را درززمانی که دانشجو بودید وبرای کنکور می خوانید می شه بفرمایید؟
    ۲درروز چند ساعت مطالعه می کردید؟
    باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام کسی که کمتر از ده ساعت در روز درس بخواند بنظرم خیلی نباید انتظار موفقیت داشته باشد.

  49. جواد
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    من امسال برای دومین بار در کنکور سراسری شرکت کردم و قصد ادامه تحصیل دارم .میخواستم بدونم برای ثبت نام دانشکاه ترم بهمن مشکلی بابت سرباری پیدا میکنم؟
    خیلی ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر قبول شده باشید ولی ترم دوم درستان شروع می شود شما ثبت نام می شوید و مشکلی از جهت سربازی بوجود نمی آید.

  50. صبا
    پاسخ

    سلام و عض خسته نباشید.من تازه میخوام برای دانشگاه اسم بنویسم و مد نظرم دانشگاه آزاد ساری رشته ی پرستاری هست..میخواسم ببینم که موقع استخدام به آزاد یا سراسری بودن داشنگاه دقت میشه تو این رشته یا خیر؟نگرانی استخدام رو دارم چون دانشگاه آزاد هست.
    ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام یعنی کسی نمی پرسد که در چه دانشگاه و چه جایی تحصیل کرده اید؟ خب مسلم است که تأثیر دارد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *