پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. شهاب
    پاسخ

    سلام استاد خسته نباشین
    میخواستم نظرتونو در مورد LL.M. in Finance بپرسم توی سایت دانشگاه فرانکفورت دیدم … بین این رشته و international trade law وinternational Business Law کدومشون رو پیشنهاد میدین ؟؟ البته در دانشگاه های آلمان !
    اولویت های من داشتن زمینه پژوهشی و موقعیت شغلی هست

    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر شما تحصیلات حقوقی دارید یکی از این رشته international trade law یا international business law بخوانید.

  2. حامد
    پاسخ

    با سلام
    استاد شما بین خصوصی دانشگاه سراسری مثلا علامه طباطبایی و یا روزانه شهرستان و تجارت بین الملل ازاد واحد مرکز کدام رو ارجح میدانید.ممنونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام علامه بنظرم بهتر است.

  3. مرتضی
    پاسخ

    با عرض سلام و احترام
    بنده دانشجوی ترم آخر مهندسی نرم افزار می باشم
    با توجه به رتبه ارشدی که کسب کردم احتمال فراوان یکی از دانشگاه های اصفهان,شیراز,فردوسی یا صنعتی اصفهان پذیرش می شوم اما علاقه شخصی بنده ماندن در استان محل زندگی(گیلان) و ادامه تحصیل در دانشگاه گیلان و کسب تجربه کاری در حین تحصیل می باشد.اما بر اساس تحقیقات بنده سطح علمی رشته نرم افزار گیلان چندان مطلوب نیست.حال برای تصمیم گیری نیاز به راهنمایی دارم.باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خب دانشگاه صنعتی اصفهان از بقیه بالاتر است.

  4. علی خوش زبان
    پاسخ

    با سلام استاد
    من فارغ التحصیل حقوق بین الملل از دانشگاه تربیت مدرس هستم. پایان نامه ام مرتبط با حقوق نفت و گاز ویا حقوق بین الملل اقتصادی و سرمایه گذاری نیست، اما علاقه مند هستم که در دکتری نفت و گاز شرکت کنم. مرتبط نبودن پایانامه ام با نفت و گاز و کارشناسی ارشد حقوق بین الملل بودن تا چه میزان در زمان مصاحبه تاثیر دارد
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام تأثیر خیلی زیادی ندارد.

  5. لاله
    پاسخ

    باسلام وخسته نباشید
    من لیسانس اقتصاد دارم ازیک دانشگاه دولتی و رتبه ارشدم برای اقتصاد۳۵۰ شده ولی ماه اخرقبل امتحان رواصلا نتونستم درس بخونم ومشکل داشتم.کدوم دانشگاه برم بهتره؟سردوراهی موندم که انتخابب رشته کنم یا بشینم وسال اینده ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی وزارت بهداشت امتحان بدم.پیداکردن کارخیلی برام مهمه راهنماییم کنیدلطفا چیکار کنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر دنبال کار باشی که از هر دو بهتر است.

  6. حسین احمدی
    پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما استاد بزرگوار سوال بنده در خصوص انتخاب موضوع پایان نامه در دوره ارشد میباشد بنده دانشجوی ترم دوم ارشد حقوق خصوصی دانشگاه علامه طباطبایی تهران هستم چیزی که مدت هاست ذهن من را مشغول کرده انتخاب موضوع پایان نامه است با توجه به علاقه ای که در زمینه حقوق نفت و گاز دارم میخواستم ببینم ایا امکان این که پایان نامه خود را در این زمینه انتخاب کنم هست؟چرا که کاملا در حال حاظر مطمنم اگر قرار باشد دکترا شرکت کنم قطعا در رشته نفت و گاز یا تجارت بین الملل خواهد بود .
    سوال دیگرم درمورد تاثیر زبان خارجه در تدوبن این چنین پایان نامه هایی است

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله این امکان است. به هر حال باید زبان هم در حد ترجمه متن بلد باشید که بتوانید از منابع استفاده کنید.

  7. امین
    پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشیدخدمت استاد گرامی
    بنده گرایش لیسانس مکانیک سیالات دانشگاه آزاد و ارشد تسلیحات نظامی گرایش مهمات از دانشگاه مالک اشتر و معدلم ۱۴:۵۰ است. میخواهم بدونم با توجه به معدل کم، فوق رو دوباره در رشته مکانیک بخونم یا با همون رشته و معدل در دکتری شرکت کنم؟
    پردیس علم و صنعت بهتره یا روزانه کاشان؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام برو یک شغل پیدا کن و زندگی خودت را با اخذ این مدارک خراب نکن.

  8. گودرزی
    پاسخ

    با سلام
    بنده دارای مدرک لیسانس کشاورزی از دانشگاه آزاد میباشم و تغییر رشته داده و در کنکور ارشد سراسری رشته هنر با رتبه خوب مجاز به انتخاب رشته شدم و تمایل به ادامه تحصیل تا مقطع دکتری هنر دارم و چون به تدریس علاقمندم به نظر شما با توجه به غیر مرتبط بودن مدرک لیسانسم امکان تدریس و عضو هیُت علمی شدن وجود دارد یا نه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، شاید اگر شما هنرمندی قابل باشید نقص لیسانس برطرف شود ولی اگر فقط با مدرک می خواهید هنرنمایی کنید بعید است مدرک کمکی بکند.

      • گودرزی
        پاسخ

        ممنون که جواب دادین کمک بزرگی به من کردین

  9. سارا
    پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید محضر استاد محترم
    جناب دکتر بنظر شما ادامه تحصیل در مقطع کارشناسى ارشد در رشته فناورى اطلاعات از لحاظ اعتبار مدرک در پردیس امیرکبیر بهتر است یا علوم تحقیقات تهران؟؟؟
    با سپاس فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم پردیس خودگردان امیرکبیر بهتر است البته هزینه اش بیشتر است.

  10. hamid
    پاسخ

    با سلام و احترام

    آقای دکتر سوالی داشتم خدمتتون:
    پایه های دوره تعهد طرح سربازی را در طی این دوره می توان گرفت یا خیر. در دوره تعهد بورس چطور.
    آیا پایه سالانه به شرط اخذ حداقل ۴ امتیاز پژوهشی حاصل می شود یا شرایط دیگری دارد؟

    ممنون از راهنمایی شما.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خیر بعد از این که شما رسمی آزمایشی شدید به شما می دهند. بعد از استخدام باید حداقل از بخش پژوهشی ۴ امتیاز بیاورید ولی سایر بندها هم لازم است حداقل امتیاز را بیاورید.

  11. حمید رضا
    پاسخ

    با عرض سلام و درود خدمت دکتر عزیز
    بنده به تازگی در یکی از دانشگاهای سراسری عضو هیئت علمی شده ام. در مورد ارتقا سوالی داشتم. میخواستم بدانم در موقع امتیاز دادن، به یک مقاله در هنگام ارتقا، تنها به ضریب تاثیر مقاله و همپوشانی ان با مقالات قبلی خود ما توجه میشود یا معیارهای دیگری نیز مثل تعداد صفحات مقاله و … مد نظر قرار میگیرد.
    بنده چند کار تحقیقاتی انجام داده ام و دو به شک هستم که در ژورنالهای کامل با ضریب تاثیر ۲ ارسال کنم یا در لترها که دارای حجم کمتری هستند (مقاله لترها را باید در ۵ صفحه ارسال کنیم) ولی با همان ضریب تاثیر هستند.
    اگر تعداد صفحات مجله هنگام ارتقا تاثیر نداشته باشد، بهتر است که به لتر ها ارسال کنم چون سریعتر جواب میدهند ولی از نظر کیفتیت و اعتبار دارای همان اعتبار ژورنالها هستند و حتی بعضا ضریب تاثیر بالاتری دارند.
    با تشکر فراوان از راهنمایی های شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام همه این مسایل مد نظر قرار می گیرد. تعداد صفحات که به خصوص در رشته های علوم انسانی خیلی اهمیت دارد.

  12. عبداله
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید اقای دکتر سوالی راجع به مدرک شبانه (دوره دوم داشتم ) اینکه چه تفاوتی با مدرک روزانه داره و ایا در مدرک درج میشه و بین شبانه نفت و گاز و روزانه حقوق عمومی شما کدوم رو پیشنهاد میکنید؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هیچ تفاوتی در مدرک نیست و قید شبانه یا نوبت دوم در مدرک هم ذکر نمی شود فقط باید پول بدهید.

  13. 94/2/25
    پاسخ

    باسلام،ابتدا تشکر دارم از صرف وقت جهت پاسخ بهسوالات دانشجویان.
    فارغ التحصیل مکانیک روزانه دانشگاه علم و صنعت هستم و در آزمون کارشناسی ارشد سال جاری شرکت کردم.از تحلیل کارنامه اولیه مشخص شد احتمال تحصیل در تهران ضعیف است.از طرفی در تهران جهت امریه سربازی اقدام کردم.(۲۴ساله ام)
    انتخاب تحصیل در دانشگاه دولتی شهرستان(به احتمال قوی ارشد دانشگاه سمنان) و یا رفتن به پردیسهای تهران ویا امریه سربازی ویا حتی انتخاب آزاد تهران برای اینجانب دشوار است،لطفا راهنمایی بفرمایید کدام مسیر معقول تر است.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر دانشگاه شهرستان در رشته شما قوی است ادامه بدهید والا بروید سمت سربازی

  14. هستی
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید من یه سوال در مورد استخدام همزمان با درس خواندن دارم اگه میتونم این سوالو اینجا مطرح کنم خیلی ممنون میشم پاسخ بدین
    من دانشجوی ارشد ترم ۲ یه دانشگاه سراسری هستم و میخواهم تو ازمون اموزش و پرورش شرکت کنم با این حساب که یک سال از درسم مونده و مرتبط به پروزه است و واحد درسی ندارم و در صورت قبولی در اموزش و پرورش یک سال کلاس برگزار میکنن میتونم تو این ازمون شرکت کنم ؟چون کلاسم ندارم میتونم تو کلاسای اموزش و پرورش شرکت کنم .
    خیلی ممنون میشم پاسخ گو باشین از هیچ جا نتونستم واسه سوالم جواب پیدا کنم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، حالا شرکت کنید اگر قبول شدید و تصمیم داشتید واقعا بروید بعدا فکرش را بکنید.

  15. امید
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید
    من مدرک کارشناسی اقتصاد رو از دانشگاه ملی گرفتم و ارشد حسابداری پردیس سراسری حسابداری قبول شدم سوالم اینه که ایا با مدرک پردیس میشه جذب هیت علمی شد یعنی مدرکش به اندازه فارغ التحصیلان روزانه معتبر هست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، فعلا که بدون دکتری بعید است کسی شما را به عنوان هیات علمی جذب کند ولی می توانیددر دکتری این نقیصه را جبران کنید.

  16. نینا
    پاسخ

    سلام من فارغ التحصیل حقوق هستم از دانشگاه تهران برای قبولی در ارشد خصوصی برای مدنی وزبان چه بخوانم/؟؟؟؟؟؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، زبان که منبع خاصی را نمی توان پیشنهاد کرد ولی از آزمونهای قبل می توان الهام گرفت که تا چه حدی بخوانید. در مورد مدنی نیز کتابهای اساتید را بخوانید حداقل دو تا در هر درس.

  17. علی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر من دانشجو ترم آخر ارشد مدیریت یازرگانی هستم و قصدم روی ادامه تحصیل هست با توجه به ظرفیت بالای رشته مدیریت در دکتری آیا با ورود من به مقطع دکتری امکان برای هیئت علمی شدن وجود دارد یا اینکه این مقطع نیز اشباع شده است؟؟؟
    تنها چیزی که انگیزم رو کم می کنه احساس زیاد شدن فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی و به تبع اون افزایش تقاضا برای بورس های هیئت علمی است با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خیلی شانس زیادی برای هیات علمی نیست.

  18. ف.کیانی
    پاسخ

    باسلام
    برای انتخاب دانشگاه ارشد گرایش حقوق نفت و گاز بین تهران -صنعت نفت- قم بسیار مردد هستم. با توجه به توان علمی اساتید محترم این دانشگاهها لطفا بنده را یاری کنید. درضمن فارغ التحصیل کارشناسی حقوق دانشگاه شیراز هستم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، این رشته ها به آن صورت استاد که ندارند ولی برای این که بتوان جواب یک معادله را پیدا کرد باید فقط یک مجهول داشته باشد در صورتی که در اینجا دو مجهولی است (مکان و کیفیت).

  19. ناصر
    پاسخ

    سلام خسته نباشید من دانشجوی ارشد کشاورزی هستم به نظرتان برای ادامه تحصیل دکترای کشاورزی ادامه بدم یا mbaویاحقوق تجارت .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، در چه مقطعی؟ همان رشته خودت را ادامه بدهی باز یک پرستیژی دارد که با تغییر رشته آن را هم از دست می دهید.

  20. سحر
    پاسخ

    عرض سلام و خسته نباشید.استاد من دارم برای رشته ی مالی انتخاب رشته میکنم،از نظر اعتبار و کارایی پردیس بالاتره یا غیرانتفاعی؟کدومو بالاتر بزنم برای انتخاب رشته بهتره به نظر شما؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر منظورتان پردیس های خودگردان دانشگاه ها است، شاید بهتر از غیر انتفاعی ناشناخته باشند.

  21. محمد
    پاسخ

    سلام.من سوالم اینه که مدرک ارشد غیرانتفاعی معتبره؟ اگه قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا داشته باشم با مدرک غیر انتفاعی ارشد میتونم دکترا دولتی قبول شم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بله اعتبار که دارد از جهت قانونی ولی این که چیزی هم یاد می گیرید یا نه و سطح دانشگاه مورد نظر چقدر است خب بستگی به دانشگاه دارد.

  22. احسان
    پاسخ

    سلام.
    بنده کنکور ارشد خصوصی رتبم ۶۹۴ شد حالا برای انتخاب رشته این چند سوال را دارم.
    در شبانه شانس قبولی بنده وجود دارد؟
    بنده اصفهان هستم و احتمالا غیرانتفاعی اشرفی اصفهانی قبول شوم به نظرتان الویت بعدی دانشگاه مجازی تهران و قم باشد یا غیرانتفاعی های دبگر مثل علم و فرهنگ تهران و یا مفید قم و …. ؟
    ازاد هم شرکت میکنم ولی بطور کلی نطراتان چیست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، شانس زیادی ندارید. همان غیر انتفاعی را در شهرتان بروید و آوره نشوید.

  23. بهاره
    پاسخ

    با سلام‌
    من لیسانس مهندسی پلیمر شاخه رنگ هستم میخواستم بدونم ارشد شاخه رنگ برم یا نانو بازار کار و درامد داره واسه خانوم ها؟
    اگر نه‌چه رشته ای رو‌انتخاب کنم که محدویتی واسه خانوما نداشته باشه و بازار کار داشته باشه‌
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، سررشته ای در این موضوعات ندارم. از اساتید خودتان جویا شوید.

  24. t.m
    پاسخ

    با سلام من کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی روزانه و روانشناسی بالینی شبانه مجاز شده ام به نظر شما کدامیک را انتخاب کنم. ایا شبانه بالینی بر روزانه عمومی ارجحیت دارد. با توجه به اینکه قصد من دکتری بالینی است بفرمایید. ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر پولش اهمیت ندارد همان را که علاقه داری برو زیرا در مدرک شما قید شبانه نمی آید و از حیث مدرک فرقی با روزانه ندارد.

  25. علی
    پاسخ

    سلام خسته نباشید
    امسال برا بار دوم کنکور ارشد برق دادم
    متاسفانه مشکلاتی پیش اومد خراب شد رتبم شد ۳۰۰۰ ولی غیرانتفاعی سجاد مشهد که خوبه قبول میشم
    حالا بیشتر دوستان دانشگاه که الان در حال خدمتن میگن درس ارزش نداره بیا و برو خدمت بهتره هر کی درس خونده پشیمونه و این حرفا
    ولی خودم میگم خو چه فرقی داره برم سرباری بیام بازم بیکارم پس ارشدمو بگیرم بعد برم خدمت . بین دوراهی موندم . میشه کمک کنید
    ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بهتر است بروید سربازی و بعد کاری دست و پا کنید حالا بعدا اگر خواستید در یک دانشگاه بهتر ادامه تحصیل بدهید.

  26. مهدیه
    پاسخ

    باسلام استاد….قبلا یه سوالی نوشتم الان میخواهم اصلاحش کنم…
    استاد حتما جواب بدهید به شدت مرددم…
    بنظر شما روزانه حقوق خصوصی کدام از دانشگاههای زیر اولویت دارد با توجه با اینکه ساکن خراسان شمالیم؟لطفا به ترتیب اولویت بندی کنید….
    تربیت مدرس…
    شهید بهشتی..
    فردوسی مشهد…
    شاهد تهران…
    علامه طباطبایی تهران…
    خوارزمی…
    شیراز…
    تبریز…
    علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری…
    موسسه آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی تهران…
    امکانات و سطح علمی دانشگاه و اساتید برایم اهمیت دارد…

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، فردوسی مشهد، شهبد بهشتی، تربیت مدرس، علوم قضایی، علامه، شاهد، خوارزمی، شیراز و تبریز.

  27. ناز
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید خدمت استاد محترم
    میخواستم بدونم بین مدرک ارشد غیر انتفاعی و ارشد مجازی کدوم برای ادامه تحصیل بهتره ؟ و اینکه کسی که ارشدشو در غیر انتفاعی تموم کرده میتونه استاد حق التدریسی تو دانشگاه های دیگه بشه ؟ ارشد مجازی چی ؟ میتونه تدریس کنه ؟؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، خب غیر انتفاعی بهتر از مجازی است چون حقیقت از مجاز بهتر است. به قول سعدی علیه الرحمه: هر که دیدار دوست می‌طلبد **** دوستی را حقیقتست و مجاز

  28. بهاره
    پاسخ

    سلام .می خواستم بدونم رشته زبانشناسی در ایران به جز تدریس در دانشگاه آیا بازار کار دیگری داره که ارشد این رشته را بخونم؟من ادبیات انگلیسی خوندم جز تدریس بازار کار جالبی نداره اگر هم هست رزومه خوبی باید داشت.نظرتون در مورد زبانشناسی چیه؟بعضی ها میگن خوبه بعضی ها میگن نه.واقعا سر در گم شدم ارشد چی بخونم.ممنون میشم راهنماییم کنید.موفق باشید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، نشنیده ام کار خاصی غیر از تحقیق و تدریس داشته باشد.

  29. رها
    پاسخ

    با عرضرسلا و خسته نباشید خدمت استاد بزرگوار. ببخشید استاد میخواستم از محضرتون بپرسم براى مقطع کارشناسى ارشد در رشته هوش مصنوعى, اعتبار مدرک دانشگاه پردیس خوارزمى بالاتره یا علوم تحقیقات تهران؟؟
    با سپاس فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، تفاوت چشمگیری بنظرم نمی آید.

  30. مهرسان
    پاسخ

    سلام استاد من کارشناسی رشته منابع طبیعی دارم
    و می خواهم واسه ارشد معماری شرکت کنم حالا موندم واسه ارشد تلاش کنم یا دوباره کنکور بدم شما نظرتون چیه؟
    لیسانس معماری هم دانشگاه غیرانتفاعی خوب قبول شدم
    رشته دیپلمم تجربی بود

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، سوال من از شما این است که آیا تحقیق کرده اید که ارشد معماری دانشگاه آزاد بدون لیسانس آن چه کاربردی دارد؟ این مدارک فقط برای کارمندان دولت خوب است که با گرفتن مدرک حقوق بیشتری به عنوان ارشد دریافت کنند والا کسی در عمل به این مدارک اهمیت نمی دهد.

  31. مریم
    پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید
    کارشناسی ارشد شیمی آلی از دانشگاه سراسری دارم با معدل بالا. در دوره کارشناسی هم شاگرد اول ورودی هامون بودم. به شیمی خیلی علاقه دارم، اما چون اصلا بازار کار خوبی نداره، انگیزه ای برای ادامه تحصیل ندارم. با توجه به اینکه در زمینه حقوق مطالعات زیادی داشته و چند مقاله هم در این زمینه دارم، میخواستم در این رشته ادامه تحصیل بدم. اما چون دکتری غیرمرتبط نمیشه خوند، حال مردد مونده ام که دوباره ارشد حقوق بخونم یا از همون لیسانس شروع کنم؟
    چون با ارشد حقوق نمیتونم در آزمون وکالت شرکت کنم و تنها حسنی که برام خواهد داشت اینه که میتونم دکتری حقوق هم شرکت کنم.
    حال به نظر شما کدوم بهتره؟ دوباره از اول حقوق بخونم یا ارشد حقوق (سی سالمه)

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام کسی بدون لیسانس حقوق، نمی تواند مشاغل حقوقی را تصاحب کند.

  32. عباسی
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید
    بنده لیسانش شیمی کاربردی از دانشگاه پیام نور هستم.امسال کارشناسی ارشد مجاز شدم روزانه و شبانه احتمال کمی دارد که قبول بشم ولی دوست دارم نانو شیمی بخونم به نظر شما بین دانشگاه پیام نور و آزاد و پردیس خودگردان دانشگاه کاشان کدامیک بهتر است؟من شنیدم در پردیس خودگردان اساتید همان اساتید دانشگاه هستن و کلاساشون با روزانه و شبانه یکی هست.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم پردیس خودگران از پیام نور بهتر است.

  33. رضا
    پاسخ

    سلام اقای دکتر
    سوالی راجع به انتخاب رشته ارشد داشتم
    بنده رتبه ۲۶ حقوق عمومی (نفت و گاز ) شدم میخواستم بپرسم برای رشته نفت و گاز کدوم دانشگاه ها رو در اولویت قرار بدم و ایا شانسی برا قبولی دارم ؟
    و سوال دیگم این بود که چه فرقی بین پردیس فارابی قم و دانشگاه تهران وجود داره و لازم به پرداخت شهریه میباشد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، تفاوت در محل فیزیکی است والا فضای پردیس فارابی قم برای تحصیل خوب است با اساتید خوب

  34. مریم
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد ارجمند …خوشحال شدم که پاسخگو هستید…
    من لیسانس رشته اویونیک(الکترونیک هواپیمایی) هستم …پذیرش ارشد در رشته ما نیازمند سه سال سابقه در شرکت های مربوطه میباشد که من ندارم…من در رشته های مرتبط علاقه زیادی به هوافضا و الکترونیک دارم واما این رشته ها رو مجاز نشدم ..مهندسی برق گرایش مدیریت انرژی ،مهندسی هسته ای و…در دوره های غیر روزانه مجاز شدم ایا به نظر با وارد شدن در این رشته ها اشتباهه؟؟..یا بخونم و به اسم رشته توجهی نکنم؟؟یا منتظره کنکور سال بعد بمونم؟(من به تدریس علاقه مندم)

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم تغییر رشته فاحش فایده ندارد و شما را به هدف اتان نمی رساند.

  35. مهدیه
    پاسخ

    سلام استاد تو کنکور کارشناسی ارشد حقوق خصوصی رتبه نسبتا خوبی بدست آوردم ولی توی انتخاب دانشگاه مرددم…
    بنظر شما روزانه تربیت مدرس اولویت دارد یا روزانه شهید بهشتی یا فردوسی مشهد یا شاهد تهران یا خوارزمی یا علامه طباطبایی یا شیراز؟بی زحمت ترتیب این هفت دانشگاه را برای من مشخص کنید که به ترتیب کدام بهتر هستند…بیشتر سطح علمی دانشگاه و اساتید و امکانات دانشگاه برام مهمه…

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بدون در نظر گرفتن محل سکونت که به نظرم اولویت دارد، بهشتی، تربیت مدرس، علامه، شاهد، خوارزمی، شیراز و مشهد.

  36. حسین ناد علی زاده
    پاسخ

    سلام جناب دکتر عزیز.بنده کارشناس حقوقی وزارت با سابقه ۲۳سال هستم به نظر حضرتعالی تفاوت رشته حقوق اقتصادی با حقوق خصوصی در عمل و کاربرد چگونه است؟ در انتخاب بین اقتصادی علامه و خصوصی بابلسر کدام را پیشنهاد می نمایید؟سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بهتر است همان حقوق خصوصی بروید. در انتخاب نیز بستگی به این است که کجا ساکن هستید. آنجا اولویت دارد.

  37. سارا
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد گران قدر
    آیا می توان پس از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد (در رشته ای متفاوت با مقطع کارشناسی)، مجددا در کنکور سراسری کارشناسی شرکت کرد و در رشته مربوط به کارشناسی ارشد تحصیل کردو انتظار هیءت علمی شدن را داشت؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، این روزها شاهد یک امر عجیبی هستم که دانشجویان حقوق پس از اخذ ارشد یا دکتری تازه می روند لیسانس می خوانند و انتظار دارند هیات علمی هم بشوند!

  38. بهزاد قهرمانیان
    پاسخ

    با سلام و احترام ، ضمن تشکر از زحمات جنابعالی در دوره حقوق نفت و گاز برگزاری در دانشگاه تهران در صورت امکان موضوع های جدید یا مهم را برای پایان نامه در خصوص قرا دادهای بالا دستینفت و گاز اعلام فرمایید، با سپاس قهرمانیان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، باید با اساتید خودتان مشورت کنید.

  39. جوان
    پاسخ

    سلام استاد وقت بخیر
    بنده به قصد قبولی در نفت و گاز متاسفانه رتبم حدودا ۴۰۰ شد آیا شانسی برا روزانه عمومی دارم ؟
    با ارشد حقوق عمومی تو چی زمینه هایی میشه فعالیت کرد؟ و آیا این رشته جای پیشرفت از لحاظ شغلی داره ؟ اگه بدرد نمیخوره که یا دوباره برا نفت و گاز آزمون بدم یا به ناچار همون وکالت خودمونو بخونم.
    استاد با توجه به بی میلیم نسبت به وکالت بهتر نیست کلا حقوقو ول کنم و برم دنبال کار آزاد یا همون وکالتو سفت بگیرم شاید با توجه به گسنرده بودن فعالیت در این رشته بهش علاقه مند شدم.
    بازم ممنون به خاطر وفتی که گذاشتین.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ارشد حقوق عمومی شغل تخصصی کمی دارد ولی نفت و گاز حداقل این است که در این صنعت می توانید ورود پیدا کنید.

  40. حسینی زاده
    پاسخ

    با سلام
    و عرض خسته نباشید خدمت استاد عزیز.
    استاد بنده امسال با رتبه ۳۴ ح تجارت بین الملل و ۱۳ تجاری اقتصادی قبول شدم. خواستم از شما بپرسم بین تجارت بین الملل بهشتی، و تجاری اقتصادی تهران و تجارت بین الملل فارابی و تجارت بین الملل علامهف شما به ترتیب کدوم رو اولویت بندی میکنید.
    از زحماتتون متشکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      خب، شاید بهشتی، تهران، فارابی و علامه را توصیه کنم.

  41. دانشجو بهشتی
    پاسخ

    با سلام خدمت شما استاد گرامی
    من امسال کنکور عمومی دادم و میخواستم نفت وگاز قبول شوم که متاسفانه نمیشوم و اینکه من میخوای قاضی یا وکیل بشوم و سربازی هم ندارم به نظر جناب عالی من یکسال پشت کنکور بمونم و کنکور خصوصی بدم یا این که با رتبه ای که دارم به احتمال زیاد حقوق عمومی یه از دانشگاهای تهران قبولم رو بدم و پشت کنکور نمونم
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر دنبال اخذ مدرک هستی هر رشته و هر دانشگاه و هر چا قبول شدی برو. اما اگر دنبال مدرک به تنهایی نیستی خب باید بیشتر تأمل کنی.

  42. مسعود
    پاسخ

    سلام استاد گرامی.من۲۸ساله کارشناس ارشد مهندسی شرکت نفت هستم..حقوقم مثل دانشیار دانشگاست.دوستای همسنم پزشکی خوندن الان دارن تخصص میگیرن.از لحاظ درامدی و پرستژی قابل قیاس با من نیستن.خیلی عذاب وجدان دارم دوباره پزشکی بخونم.بنظرتون چیکار کنم.ممنون میشم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، همیشه مرغ همسایه غاز است. بچسب به زندگی ات و از آن لذت ببر. این مقایسه های سطحی همیشه هست.

  43. سحر
    پاسخ

    سلام اقای دکتر
    من دانشجوی ارشد حقوق خصوصی هستم و مراتب دفاع رو طی میکنم.امسال موفق شدم رتبه ۱۹ازمون وکالت رو بدست بیارم.ولی در ازمون دکترای سراسری رتبه خوبی کسب نکردم.هرچند مطمئنم که دانشگاه ازاد قبول میشم همه میگن هزینه هاش زیاده و چقدر میخوای درس بخونی!منم دیگه تصمیمی برای ادامه تحصیل و ازمونهای پراسترس ندارم ولی دوست دارم سوادم بالا باشه و کتاب زیاد میخونم.ازتون خواهش میکنم کتاب متون حقوقی به غیر از کتاب معمول بهم معرفی کنید تا دایره لغات و درک مطلب بالاتر بره.اون کتابهای معمول رو خوندم و دنبال مطالب جدیدم.ممنونم ازتون.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، می توانید در زمینه قراردادها کتاب UNIDROIT. PRINCIPLES. OF INTERNATIONAL COMMERCIAL CONTRACTS. 2010 را از اینترنت دانلود و مطالعه کنید.

  44. زهرا شفیعی
    پاسخ

    با سلام و عرض ادب

    من دانشجویی کارشناسی علوم سیاسی هستم سوالاتی داشتم :۱/ایا میتوانم برای ارشد رشته حقوق را بخوانم بدون اینکه لیسانس حقوق داشته باشم البته به جز وکالت و قضایی و سردفتری که باید لیسانس ان را داشته باشم؟۲/اگه بتوانم در این رشته تحصیل کنم چه گرایشی را انتخاب کنم ؟( در این خصوص سمت و سوق من به گرایش حقوق عمومی و حقوق ب.م است).۳/و در اخر لطف میکنید از نظر بازار کار کدوم یکی از این گرایشات مناسب تر میباشد؟
    با تشکر از شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، در ارشد که می توانید شرکت کنید ولی با مدرک ارشد بعید است بتوانید شغل حقوقی مناسبی پیدا کنید. گرایشهای اقتصادی و تجاری باز شرایط بازار بهتری دارند.

  45. لادن
    پاسخ

    سلام استاد
    اینجانب فارغ التحصیل کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی از دانشگاه دولتی هستم و استعداد درخشان هستم و مقاله علمی پژوهشی و معدل ۱۹ و پایان نامه ۲۰ دارم. کارشناسیم هم دانشگاه تهرام خوندم و معدلم ۱۸ خورده ای است.
    میخواستم بدونم آیا برای دکتری بدون کنکور رشته ی «آینده پژوهشی» دانشگاه امام خمینی قزوین شرکت کنم؟
    چون فرصت ارسال مدارک برای دکتری بدون کنکور حقوق جزا گذشته تو همه ی دانشگاه ها، و بنده تازه گواهی پذیرش مقالم اومده و تنها گزینه برام رشته آینده پژوهشیه.
    اینجانب به علت بیماری ای که دارم و مانع از استمرار درس خواندنم میشه، میترسم هیچوقت دیگه نتونم برم دکترا. شرایطم به علت بیماری متزلزله و امروز از فردام خبر ندارم. به نظرتون برم این رشته رو؟
    در ضمن این رشته شناوره و به مدیریت و مهندسی صنایع و علوم سیاسی مربوطه و فقط دو دانشگاه تهران و قزوین این رشته را آوردن که امسال فقط قزوین بدون کنکور میگیره. لطفا راهنماییم کنید. خیلی سردرگمم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اطلاعی از این رشته «آینده پژوهشی» ندارم. ارشد حقوق می تواند در چنین رشته عجیبی شرکت کند؟

  46. احسان
    پاسخ

    با سلام…

    من لیسانس طراحی فضای سبز و دانشجوی کارشناسی ارشد شهرسازی هستم و در مقطع دکترا هم شهرسازی را میخوام ادامه بدم…
    زمینه استخدام پیمانی من در جهاد کشاورزی فراهم شده است… با توجه به اینکه هدف بلند مدت من هییت علمی شدن در رشته شهرسازی و کار خصوصی در این رشته است..
    ۱- به نظر شما برم سراغ این استخدام پیمانی یا منتظر اخذ دکترا و هییت علمی شدن بمونم؟؟( من در شهرستان و منطقه محروم هستم و امکان جذب هییت علمی شدن با توجه به کمی فارغ التحصیل در این رشته در شهرمون بالاست)
    ۲- اگر استخدام پیمانی جهاد کشاورزی بشم آیا بعد از اخذ دکترای شهرسازی امکان استعفای من از جهاد و هییت علمی شدنم در دانشگاه وجود دارد؟؟ مشکلی جهت جذب در دانشگاه خواهم داشت یا خیر؟

    با سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، فعلا که استخدام بشوید. حالا اگر دکتری قبول شدید و بعدا انشا اله جذب هیات علمی شدید خب می توانید در هر مرحله رها کنید.

  47. بختیاری
    پاسخ

    سلام.اپابعدازموفقیت درامتحان جامع دکترا رسما میشود در مقالات علمی یا مکاتبات از عنوان دکتر استفاده کرد؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، تا کسی مدرک دکتری نگیرد نمی تواند از این عنوان استفاده کند و استفاده از آن جرم هم است. متاسفانه این روزها رایج شده که افراد یا مدرک دکتری را جعل می کنند، یا مدرک دکتری را عملا با خرید پایان نامه و امثال آن خریداری می کنند، یا خود را بدون داشتن مدرک دکتری، دکتر خطاب می کنند. این ها همه باعث شده که دانشجویان دکتری نیز به غلط خود و دوستان مشابه خود را به دکتر خطاب می کنند که صحیح نیست.

  48. کیارش قاسمی
    پاسخ

    جناب آقای دکتر شیروی , استاد محترم

    امروز روز خیلی خوبی برای من هست چون از دانشگاه فرایبورگ سوییس با مبلغ قابل توجهی بورس در مقطع کارشناسی ارشد حقوق قراردادهای تجاری بین المللی و داوری بین المللی پذیرش گرفتم . به جرات می تونم بگم یکی از دلایل غالب ایجاد انگیزه و روحیه دادن به من برای پا گذاشتن در چنین راه سختی مطالب سایت شما و کتاب حقوق تجارت بین الملل شما بود. از روی خوشحالی این مطلب رو در اینجا گذاشتم و امیدوارم که شما رو هم خوشحال کرده باشم . ایام به کام .

  49. حسین
    پاسخ

    سلام آقای دکتر خسته نباشید
    من برای مصاحبه پردیس خودگردان پذیرفته شدم به نظر شما آزاد برم یا پردیس ممنون از مشاوره شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم فرق زیادی ندارد ولی اگر پردیس بروی شاید بهتر باشد.

  50. امیر حسین
    پاسخ

    باسلام
    بنده دانشجوی سال اول دکتری مهندسی مکانیک هستم، همچنین با مدرک کارشناسی ارشد برای استخدام پیمانی در موسسه غیرانتفاعی صنعتی فولاد اصفهان پذیرفته شدم
    سوال اول من میزان حقوق پیمانی با مدرک ارشد در این موسسات است و سوال دوم اینست که برای استخدام اگر مجبور به انصراف از دکتری شدم این کار به صرفه است؟
    بسیار ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بنظرم حدود دو میلیون دریافتی شما باشد و به نظرم انصراف از دکتری را انجام ندهید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *