پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. آرش
    پاسخ

    سلام
    آقای دکتر میخواستم نظرتون درباره موضوع پایان نامه من با عنوان مطالعه تطبیقی ارکان بیع الکترونیکی در ایران و آمریکا و اتحادیه اروپا و معرفی منابع بیان کنید .
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ارکان یعنی چه؟ به نظرم موضوع جدیدی نیست.

  2. طاهره
    پاسخ

    سلام .به نظرتان ادامه تحصیل در دوره ارشدفراگیر خوبه ؟آیاراحترمی شوددردکتری قبول شد؟باتشکر ازشمااستاد گرامی.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نفهمیدم که چطور ارشد فراگیر باعث خواهد شد که شما در دوره دکتری راحتر پذیرفته شوید. به نظرم خیلی سخت تر می شود

  3. سابقی
    پاسخ

    سلام من رشته حسابداری هستم یکسره وسوسه میشم برم حقوق؟جوریم نیست بگم به این یکی علاقه دارم اون یکی نه.به نظر شما چکارکنم؟موقعیت شغلی هم برام مهمه که بتونم پیشرفت کنم.لطفا راهنمایی کنید کدوم یکی رو برم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر حقوق را دوست دارید باید از لیسانس شروع کنید. همان رشته حسابداری رشته خوبی است

  4. علی
    پاسخ

    سلام استاد شما در مقطع کارشناسی در پردیس فارابی تدریس دارید؟اگر جواب مثبت است لطفا بفرمایید اغلب چه دروسی را ارایه می میکنید؟با سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام در ترمهای اول سال مدنی ۳ و در ترمهای دوم مدنی ۵ در مقطع کارشناسی تدریس می کنم

  5. سونیا
    پاسخ

    با سلام و احترام
    با داشتن مدرک کاردانی مامایی میشه ک آزمون کاردانی به کارشناسی رشته بینایی سنجی شرکت کرد؟؟؟ و بازار کار مامایی الان چطوره؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اطلاعاتی ندارم

  6. زهره
    پاسخ

    سلام حضور شما، و ممنون از اینکه برای راهنمایی وقت میگذارید.
    من دکترا داشته و کارمند رسمی با۲۴ سال سابقه هستم. و میخواهم در فراخوان دانشگاه آزاد شرکت کنم. میخواستم سوال کنم اگر من خودم را بازنشسته کنم میتوانم در دانشگاه ازاد هیات علمی بشوم؟ یا آنها هم مانند دانشگاههای دولتی هستند و پس از بازنشستگی نمیتوان درانها استخدام شد و فقط باید استعفا داد تا بتوان دویاره استخدام شد؟ با سپاس فراوان.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله قانونا منعی ندارد. در دانشگاه های دولتی نمی شود.

  7. امیرعلی
    پاسخ

    باسلام خدمت استاد من دانشجوی رشته علوم تربیتی دانشگاه اصفهان هستم وقصددارم برای فوق لیسانس یا مهندسی کامپوتر بخوانم یا اینکه حسابداری بخوانم واز آموزش وپرورش تعهدم راخریداری نمایم وبرای استخدام دربانک اقدام کنم؟ لطفا مرا راهنمایی کنید آیا اصلا خوب است وکدام بهتر است؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام چطور شما می توانید بدون لیسانس مهندسی، فوق آن را بگیرید. فایده ای این مدارک ندارد.

  8. حسین
    پاسخ

    با سلام جناب آقای دکتر
    اینجانب دانشجوی کارشناسی حقوق هستم دانشگاه علامه بنظر شما برای ارشد شرکت کنم یا ابتدا به خدمت سربازی بروم و پروانه وکالت بگیرم و بعد ارشد و دکتری را بخوانم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر بلافاصله در یک دانشگاه برتر قبول می شوید ادامه تحصیل بدهید والا بروید دنبال وکالت.

  9. کریم
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    من مختصری از خودم می نویسم و بعد سوالاتم رو می پرسم. من در حال حاضر ۲۸ ساله ام. مجرد و تا ۱ سال اینده متاهل. لیسانس مهندسی صنایع از دانشگاه امام حسین(دولتی) با معدل ۱۴.۱۹. از اونجایی که صنایع رو دوست نداشتم رفتم واسه ارشد مهندسی شیمی دانشگاه امیرکبیر و بصورت مجازی خوندم. معدلم کم شد ۱۴.۵۱. حالا میخوام دوباره ارشد خونده و واسه دکتری هم Apply کنم. دو ساله در زمینه مهندسی شیمی کار می کنم. میخواستم دوباره ارشد مهندسی شیمی بخونم و با معدل خوب و رزومه خوب پژوهشی واسه Phd یه دانشگاه خوب Apply کنم.
    ۱- شنیدم که واسه هیئت علمی شدن باید ۳ مقطع تحصیلی یک رشته باشه. پس من حتی اگر دوباره ارشد گرفته و زحمت رفتن به خارج از کشور رو هم بکشم برای phd، در زمان برگشت شانس هیئت علمی شدن نخواهم داشت؟ اگر میشه من رو راهنمایی کنید. پس چرا برم درس بخونم.
    ۲- اگر من کنار ارشد دوباره ام ( در رشته مهندسی شیمی) دانشگاهی کثل پیام نور یا مجازی سهند تبریز لیسانس مهندسی شیمی هم بگیرم، این مشکل را مرتفع خواهد کرد؟ یا در کل شانسی برای م وجود ندارد.
    ۳- با خودم فکر کردم برم ارشد صنایع بخونم، ولی در نهایت گفتم چون علاقه ای ندارم و تضمینی واسه هیئت علمی شدن هم نیست، پس حداقل، این احتمال رو توی رشته مورد علاقم ازمون کنم. بنظر شما فکر درستی کردم؟ بنظر شما من سراغ مهندسی صنایع برم یا مهندسی شیمی؟ (خودم فکر می کنم در مهندسی شیمی مغزم بیشتر کار میکنه.)
    ۴- اگر من قرار باشه ارشد دوباره بخونم(مهندسی شیمی) با توجه به سنم امسال دانشگاه ازاد تهران اگر قبول شدم برم یا بخونم که سال اینده در دولتی قبول شوم؟
    ۵- با توجه به شرایط من شما فکر می کنید که چه راهی برای من بهتر است؟
    ۶- این همه ادم دکتری میخونند، ولی این همه ظرفیت واسه هیئت علمی نداریم. میخوام این رو بدونم که دکتری خوندن فقط بدرد هیئت علمی شدن میخوره یا باهاش کار دیگه ای هم میشه کرد؟ یا بهتره بگم امثال من که علاقه به ادامه تحصیل دارند باید صرف اینکه امکان هیئت علمی شدنشون وجود نداره از ادامه تحصیل صرف نظر کنند؟
    ۷- یه سوال کلی اینکه: ایا ادامه تحصیل در خارج برای کسی که قصد اقامت گرفتن در کشور خارجی رو نداره (قصد برگشت به کشور رو داره) اصلا فایداه ای داره؟ (آخه از طرفی دیگه با دکتری داخل هم که نمیشود کاری کرد)
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- بله برای هیات علمی شدن در یک دانشگاه معتبر باید سه مدرک شما یکسان باشد. ۲- به نظرم خیر ۳- تغییر رشته را توصیه نمی کنم. به نظرم دنبال کار و کسب تجربه باشید. با این مدارک کاری از پیش نمی رود و روز به روز به تعداد آنها افزوده می شود.

  10. linda
    پاسخ

    سلام

    آیا با مدرک کارشناسی ارشد مجازی مالک اشتر در رشته هوش مصنوعی امکان پذیرش در مقطع دکتری هست؟
    در صورت قبولی در مقطع دکترا آیا چون ارشد را مجازی خوانده ام امکان هیئت علمی شدن هست؟

    از لطف و توجه شما بسیار ممنونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مجازی برای مدرک خوب است ولی برای هیات علمی بعید می دانم فایده داشته باشد. دکتری احتمال دارد ولی در دانشگاه های تراز اول بعید می دانم.

  11. محسن نصیری
    پاسخ

    با سلام و ابراز ارادات
    وکیل پایه یک دادگستری با ۱۵ سال سابقه کار و ۴۰ سال سن هستم . برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد رشته حقوق تجارت بین الملل ، دانشگاههای سراسری پردیس (پولی) تهران یا قم بهتر است یا دانشگاه آزاد تهران ؟
    لطفاً صرف نظر از هزینه آن به لحاظ کیفیت آموزشی و با هدف ادامه تحصیل در مقطع دکتری (در صورت ایجاد و پذیرش) ارشاد و راهنمایی فرمایید .
    با تشکر فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نوبت دوم از دانشگاه آزاد بهتر است ولی حضوری از مجازی و نیمه حضوری بهتر است

  12. عرفان
    پاسخ

    سلام اقای دکتر
    یه سوال پرسیده بودم که رشته فقه و مبانی حقوق با رشته حقوق در اینده شغلی فرقی باهم دارند فرمودید که (فقط این که استاد چه رشته ای هستید ممکن است مهم باشد)منظورتون اینه که فقط در تدریس باهم تفاوت دارن یعنی در بقیه موقعیت های شغلی تفاوتی ندارند؟
    خیلی ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به هر حال رشته حقوق، رشته حقوق است در صورتی که فقه و مبانی رشته حقوق نیست و جزء رشته الهیات محسوب می شود.

  13. محمدرضا
    پاسخ

    سلام.ایا برای گرفتن دکتری باید مدرک زبان انگلیسی خاصی داشته باشیم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله.

  14. النا
    پاسخ

    باعرض سلام و خدا قوت خدمت شما من مدرک فوق دیپلم الکترونیک ازدانشگاه ازاددارم بنظرشماهمین رشته روادامه بدم بهتره یاتغییررشته بدم؟اگه تغییررشته بدم کدوم رشته بهتروکارایی بهتری داره؟باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به نظرم در یک دانشگاه برتر از لیسانس شروع کنید.

  15. فاطمه
    پاسخ

    با سلام و تشکر از پاسختون
    امکانش هست که دانشجووی دکترا روزانه همزمان کارشناسی یه رشته دیگه شبانه بخونه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام تحصیل هم زمان ممنوع است.

  16. زری
    پاسخ

    باسلام و عرض ادب خدمت شما استاد محترم من کارشناسی ارشدم فقه و مبانی حقوق اسلامی است و امسال به پیشنهاد یکی از مشاوران در رشته حقوق خصوصی شرکت کردهام دارای یک کتاب و یک مقاله isc هستم چه قدر امکان دارد در دکتری این رشته قبول شوم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام در دانشگاه های برتر کشور احتمال آن زیاد نیست ولی در سایر دانشگاه ها اگر قوی حضور پیدا کنید احتمال دارد.

  17. آرزو
    پاسخ

    با سلام
    من دانشجوی ترم اول دکتری روزانه شهید بهشتی هستم و قصد گرفتن پذیرش و بورس شدن از یکی از دانشگاههای اروپا یا امریکا را دارم، آیا برای انصراف از تحصیل در هر ترم تحصیلی باید به دانشگاه بهشتی هزینه پرداخت شود؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام برای انصراف کاری ندارند ولی اگر بخواهید مدارک لیسانس و فوق خود را آزاد کنید باید پول پرداخت کنید.

  18. بهناز ابروانی
    پاسخ

    سلام
    من مدرک لیسانس و فوق لیسانس از دانشگاه آزاد دارم.
    قصد دارم مجددا کنکور بدم و در دانشگاه دولتی دوره روزانه در رشته ی پزشکی یا دندانپزشکی یا داروسازی شروع به تحصیل کنم.
    آیا از نظر سازمان سنجش با داشتن مدرک فوق لیسانس ممانعتی برای من وجود نداره؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مانعی ایجاد نمی شود مگر در همان رشته که لیسانس داری بخواهی مجددا شرکت کنی.

  19. ن...ح
    پاسخ

    سلام
    خسته نباشید آقای دکتر ببخشید یه سؤالم ازخدمتتون داشتم
    دانشگاه آزاد برا خوندن ارشد بهتره یا دانشگاه پیام نور؟
    باسپاس فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بنظرم آزاد بهتر است.

  20. امیر
    پاسخ

    سلام.استادفرزانه من لیسانسم زیست شناسی خوندم ولی فوق لیسانس ودکتریم جامعه شناسی خوندم.الان برای هیات علمی شیراز اقدام کردم.گروه جامعه شناسی من روتاییدکرده وپروندم به هیات جدب ارسال شده آیا امکان داره هیات جذب به خاطرعدم تطابق مدرک لیسانس با فوق ودکتری مانع جذب من بشه یا اینکه چون گروه تاییدکرده مشکلی ایجادنمیشه؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به سیاستهای دانشگاه ارتباط دارد ولی معمولا این مسایل را گروه کنترل می کند مگر این که گروه به لیسانس شما توجه نکرده باشد و فکر کرده که لیسانس شما هم جامعه شناسی است.

  21. اردلان
    پاسخ

    سلام وعرض ادب.جناب دکترشیروی فرزندمن کارشناسی حقوق راگرفته وبه وکالت هم علاقه ای ندارد ولی قصددارد حقوق تجارت بین الملل راتاپایان مقطع دکتری ادامه دهد.هم به زبان انگلیسی وهم فرانسه آشنایی دارد.باتحقیقاتی که انجام داده در۳دانشگاه دولتی شهیدبهشتی،علامه طباطبایی وپردیس قم ارشد حقوق تجارت بین الملل ارایه میشودولی مقطع دکتری این رشته درایران وجودندارد.به نظرشما کدام دانشگاه خارج ازکشورازلحاظ مالی وازنظراعتبارمدرک بهتراست تا اورا با هزینه شخصی اعزام کنیم؟هزینه ای که برای دانشگاه آزادمیشود،، بهتراست دردانشگاهی معتبرصورت گیرد تاپسرم بتواند جذب وزارت علوم شود وبه شغل موردعلاقه اش دست یابد.باتشکروقدردانی فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید روی کشورهای پیشرفته سرمایه گذاری کنید و لیست دانشگاه های معتبر را از سایت وزارت علوم استخراج کنید.

  22. ناهید
    پاسخ

    باسلام و درود خدمت شما استاد گرانقدر،
    دکتر اگر ترم اولی که به عنوان هیات علمی در دانشگاهی مشغول به کار شویم و به جای ۱۰ واحد، ۸ واحد از طرف مدیر گروه به شما وتگذار شود و از آنجا که هنوز کد استخدامی از طرف وزارت علوم صادر نشده است. آیا در وضعیت پیمانی شدن مشکلی ایجاد میگردد؟

    باتشکر فروان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مشکل خاصی بروز نمی کند.

  23. علی
    پاسخ

    با سلام

    بنده و ۱۸ نفر دیگر هیات علمی پیمانی مشمول طرح سربازی ورودی سال ۸۹ دانشگاه جامع علمی کاربردی هستیم که مدت تعهد پیمانی ما مرداد ماه سال ۹۳ به پایان رسید. طبق آیین نامه وزارت علوم دانشگاه موظف است در صورت درخواست هیات علمی جلسه هیات جذب را تشکیل داده و پس از بررسی پرونده متقاضی و در صورت کسب ۷۰ امتیاز لازم عضو را به رسمی آزمایشی تبدیل کند ( آیین نامه وزارت علوم مصوب ۲/۱۰/۸۷). متاسفانه دانشگاه علمی کاربردی تا کنون نسبت به تعیین تکلیف و تبدیل وضعیت ما هیچ اقدامی انجام نداده و هیچ پاسخ مشخصی هم نداده. سوال بنده این است:

    ۱- ایا دانشگاه میتواند این اعضا را بلا تکلیف گذارد؟ ( نه اخراج کند و نه تبدیل به رسمی آزمایشی)

    ۲- در آیین نامه وزارت علوم آمده است دانشگاه میتواند نسبت به تبدیل وضعیت به رسمی آزمایشی و یا رسمش اقدام نماید آیا این جمله این معنی را هم میدهد که دانشکاه اگر نخواهد می تواند تبدیل وضعیت نکند؟ اگر این گونه است پس تکلیف عضو علمی چیست؟

    ۳- آیا با توجه به این که ما پیمانی هستیم و با توچه به این که تمامی دانشگاه ها و ارگان ها یک عضو پیمانی را در صورت نداشتن مشکل خاصی به رسمی آزمایشی تبدیل میکنند، میتوانیم به دیوان شکایت کرده و رای به نفع ما شود؟

    استاد عزیز این اعضا مدت ۶ ماه هست که هیچ گ.نه حقوقی دریافت نکرده اند و این برای اعضای خانواده و خودشان بسیار دشوار است

    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام تکلیف به رسمی کردن شما ندارند و چون این دانشگاه دولتی محسوب نمی شود صلاحیت دیوان عدالت اداری هم فکر نکنم وجود داشته باشد.

      • علی
        پاسخ

        با سلام و تشکر بابت پاسخ

        ببا احترام فراوان به استحضار میرسانم که دانشگاه چامع علمی کاربردی کشور یک دانشگاه صد در صد دولتی است و جزء دانشگاه های وزارت علوم تحقیقات وفناوری. احکام اعضای هیات علمی آن نیز تحت عنوان هیات علمی پیمانی یا رسمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری میباشد.

        ۱- با توچه به این موضوع آیا می توان با توجه به آیین نامه وزارت علوم به دیوان عدالت شکایت کرد و نتیجه گرفت.

        ۲- آیا میتوان یک هیات علمی پیمانی را بدون هیچ دلیلی اخراج کرد و یا بلاتکلیف گذاشت ( پس از پایان مدت پیمانی هیچ چکم و جقوقی به آنها نداد)؟!

        • دکتر شیروی
          پاسخ

          سلام اگر اینطور باشد بله ولی تا حدی که می دانم این دانشگاه ها به صورت غیر انتفاعی اداره می شوند.

  24. یزدان میرزایی فرد
    پاسخ

    باسلام و احترام . من فارغ التحصیل کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ورودی ۸۹ هستم که تازه فارغ التحصیل شدم و مدت تحصیلم بیش از سنوات مجاز بود . شنیدم برای شرکت در آزمون دکترای دانشگاه ملی مشکل ایجاد می کنه آیا این صحیحه و شامل من هم که کارت پایان خدمت دارم میشه یا فقط برای کسانی که خدمت نکردن محدودیت داره . برام خیلی مهمه لطفا راهنمایی بفرمایید . ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مدت تحصیل معمولا در پذیرش دکتری مد نظر قرار نمی گیرد.

  25. بهناز ابروانی
    پاسخ

    سلام
    من فارغ التحصیل کارشناسی ارشد میکروبیولوژی از دانشگاه آزاد هستم.
    در دوره ی کارشناسی هم دانشجوی دانشگاه آزاد بودم.
    آیا در صورت قبولی، امکان ادامه تحصیل در رشته ی داروسازی در دانشگاه دولتی دوره ی روزانه را دارم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام این ادامه تحصیل نیست بلکه شروع تحصیل است که باید مجددا در کنکور شرکت کنید.

  26. علیرضا
    پاسخ

    سلام.استاد،من الان حکم بورس شش ماهه دانشگاه اراک رودارم ولی الان که فارغ التحصیل شدم دانشگاه اراک نه من رواستخدام میکنه ونه اعلام عدم نیازمیده.دراین میان دانشگاه بروجردالان میخوادمن رواستخدام کنه ولی گفته که بایدگواهی موقت روبیارم تا مراحل استخدامیم انجام شه.حالاسوال اول اینکه آیا من میتونم درشرایطی که دانشگاه اراک ته اعلام عدم نیازکرده ونه من رواستخدام کرده،گواهی موقتم روازاراک بگیرم اونم درحالیکه بورس اونجا هستم البته بورسی که تکلیف استخدامش روشن نشده؟سوال دوم اینکه اگرتونستم گواهی موقت روازاراک بگیرم وبرم بروجرد استخدام شم اون وقت مشکلی برام پیش میاد؟چون به هرحال من یه حکم بورس اراک رودارم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید وضعیت بورسیه خود را حل کنید. از طریق وزارت علوم پیگیری کنید نه صرفا از طریق دانشگاه اراک

  27. فروزان
    پاسخ

    با سلام.اقای دکتر من کارشناسی حقوق از دانشگاه شاهدم.تابحال دوبار ازمون وکالت شرکت کردم اما قبول نشدم.قصددارم برای فوق اقدام کنم این درحالیه که من امکان مهاجرت به کشور امریکا یا کانادا رو دارم
    اقای دکتر من ۲۸ سالمه همش نگران اینم که سالهای عمرم داره تلف میشه دو سال بخاطر وکالت تلف شد الان هم باید یکسال ونیم وقت بگذارم تا مدرک زبانمو بگیرم و جواب سفارت بیا برام
    ۱.بنظرتون اقدام به مهاجرت کنم یا اینکه همینجا بمونم و برای فوق اماده بشم
    ۲.ایا بعداز اخذ مدرک فوق و دکترا و برگشت امکان جذب به عنوان هیت علمی برام وجودداره
    صمیمانه از لطفتون ممنونم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- اگر واقعا می خواهید بروید خارج برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد اقدام کنید ۲- احتمال دارد ولی تضمینی نیست

  28. محمدرضا از شهر رباط کریم
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشی خدمت شما. من امسال دانشگاه آزاد قزوین رشته مهندسی IT مقطع کارشناسی قبول شدم. آیا بعد از اتمام دوره کارشناسی دانشگاه آزاد حق شرکت در کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری را دارم؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله محدودیتی وجود ندارد.

  29. آرش
    پاسخ

    سلام آقای دکتر من دانشجوی فوق لیسانس علوم ارتباطات هستم.شنیدم که میتوانم با این شرایط در دانشگاه برای مقطع کاردانی و کارشناسی تدریس کنم آیا درست است؟
    وبعد راهنماییم کنید که چطور میتونم وارد اینکار بشم بهطور پارو وقت.ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بعد از اخذ ارشد ممکن است احتمالا جایی برای یکی دو واحد تدریس وجود داشته باشد که این روزها همین هم نیست.

  30. الهام
    پاسخ

    سلام و خسته نباشید
    آقای دکتر من دانشجوی ارشد معماری ترم آخر هستم در دانشگاه آزاد .یکی از دوستان هم در همین مقطع من هستند و هر دوی ما در یک سطح هستیم و میگوید چند ماهی است که در آزمونی برای استادی شرکت کرده قبول شده و در حال حاضر استاد هست . میخواستم بدونم آیا آزمون خاصی است ؟ و به چه صورت میتونم شرکت کنم؟ شرایط به چه صورت است؟
    ممنون میشم لطفا راهنماییم کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام سراغ ندارم.

  31. سجاد
    پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت استاد بزرگوار، بنده دانشجوی دانشگاه علوم قضایی در دوره ی کارشناسی و بورسیه هستم، بنا بر این بعد از اتمام درس متعهد خدمت در قوه قضاییه هستم،و علاقه ی بسیار به تحصیل رشته ی تجارت بین‌الملل در خارج دارم،حال چند سوال از خدمت شما داشتم،اول اینکه آیا بنده می توانم وارد کار قضایی بشوم و در حین کار ماموریت تحصیل گرفته وبه خارج بروم؟ یا حتما باید بعد از تحصیل بایدانصراف بدهم،و با این حال که بورسیه قوه‌قضاییه هستم چگونه می توانم از بورس تحصیلی خارج استفاده کنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، احتمال آن که در حین داشتن سمت قضایی بتوانید برای تحصیل به خارج بروید ضعیف است

  32. موسی
    پاسخ

    سلام اقای دکتر
    رمز موفقیت در ازمون وکالت چیست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام درس خواندن.

  33. سولماز
    پاسخ

    سلام. باتشکر از صیروحوصله شما. من فارغ التحصیل ارشد علوم تربیتی-تحقیقات آموزشی از دانشگاه دولتی هستم. اما لیسانسم از دانشگاه آزاد بوده و الان دوست دارم در مقطع دکترا رشته سنجش و اندازه گیری در دانشگاه دولتی پذیرفته شوم و تمام تلاشم را برای قبولی کردم ولی از آنجایی که همیشه علاقه اصلی من رشته پزشکی بوده آیا می توانم با توجه به اینکه لیسانسم آزاد بوده در دانشگاه دولتی این رشته رو ادامه بدم؟ دوم اینکه واقعا میشه هم مقطع دکترای سنجش و اندازه گیری و هم پزشکی را همزمان در دانشگاه دولتی بخوانم؟ سوم اینکه کدام یک از شاخه های رشته پزشکی بازار کار خوبی د اره؟ ممنون میشم پاسخ بدهید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- بله می توانید مجددا در کنکور شرکت کنید. ۲- تحصیل هم زمان ممنوع است. ۳- پزشکی و دندانپزشکی خوب است.

  34. سمیرا
    پاسخ

    سلام آقای دکتر با تشکر از این همه لطف و عنایتی که به دانشجویان دارید
    رشته تحصیلی من مدیریت صنعتی و در مقاطع کاردانی، کارشناسی و ارشد این رشته را به پایان رسانده ام و اکنون در حال آمادگی برای آزمون دکتری ۹۴ در همین رشته هستم و در ازمون دکتری نیز شرکت نموده ام و تمامی مقاطع را در دانشگاه آزاد تحصیل نموده ام و یک مقاله آی اس آی ویک مقاله ای اس سی نیز دارم.
    آیا به نظر شما امکان جذب من در هیئت علمی وجود دارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام با اخذ دکتری انشااله بشود.

  35. الی
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد گرامی
    ببخشید من فارغ التحصیل مهندسی از دانشگاه الزهرا تهران هستم معدلم ۱۵ و اکثر دروس تخصصی نمرهام ۱۳-۱۲ هست با این اوصاف آیا میتونم از دانشگاههای کانادا پذیرش بگیرم؟ یا اگر ارشد بخونم معدلم بالا باشد تاثیری دارد؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب سخت است ولی امکانش هست.

  36. افسانه
    پاسخ

    با درود و سپاس فراوان خدمت استاد ارجمند
    همسرم در سال ۹۰ در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی عمران در دو دانشگاه آزاد واحد مراغه و دانشگاه صنعتی امیرکبیر قبول شد و در هر دو گرایش مشغول تحصیل شد، گرایش صنعتی امیر کبیر که به صورت شبانه بود را در شهریور ۹۲ به اتمام رساند و در مهر ماه سال ۹۲ گرایشی دیگر از کارشناسی ارشد مهندسی عمران را در دانشگاه امیر کبیر باز به صورت شبانه قبول شد و مشغول به تحصیل شد. دانشگاه واحد مراغه هم تنها پروژه پایان نامه اش باقی مانده که متاسفانه اواسط آبان ماه رئیس دانشگاه امیرکبیر طی نامه ای ایشان را از ادامه تحصیل منع کردند و فرمودند که تخلف صورت گرفته که به طور همزمان مشغول به تحصیل شده لذا کلیه مدارک کارشناسی ارشد را باطل می کنیم . با پیگیری در وزارت علوم تنها مدرک دانشگاه مراغه را برایش ابقا کردند و دو مدرک دیگر را گفتند کاری نمیتوان انجام داد. و این در حالی است که مصوبه وزارت علوم در مورد منع تحصیل همزمان در یک مقطع تحصیلی در بهمن ماه سال ۹۱ اعلام شده و طبق قانون شامل حال همسرم نمیشود چرا که قانون عطف به ماسبق نمی شود از طرفی هم دو مدرک دانشگاه امیرکبیر به صورت شبانه بوده و از این رو منعی نمی باشد، پرسشی که دارم از شما این است که آیا کار وزارت علوم و دانشگاه امیرکبیر قانونی است؟ آیا با شکایت در دیوان عدالت اداری به نتیجه ای می رسیم؟
    از توجه شما نهایت سپاس را دارم .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نمی دانم شکایت در دیوان عدالت اداری فایده داشته باشد. تحصیل هم زمان به نظرم از قبل هم ممنوع بوده است.

  37. حسینیزاده
    پاسخ

    سلام استاد
    بنده فارغ التحصیل کارشناسی ارشد حقوق از دانشگاه پیام نور با معدل ۱۷/۵ و کارشناسی ارشد روزانه حقوق مالکیت فکری از دانشگاه شهید بهشتی هست. ۴ مقاله داخلی و ایلتس ۷ همچنین پروانه وکالت و سابقه دو سال کار برای بانک ملی هستم. به نظر شما شرایط بنده برای اخذ فاند یا توشن ویویر از کشورهای اروپایی، کانادا یا امریکا چگونه است؟ متشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به نظرم شانس زیادی ندارید ولی اقدام بکنید.

  38. ریحانه
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید ایا برای پذیرش دکتری نوع دانشگاه فارغ التحصیلی ارشدمهمه یا معدل پایان نامه و مقاله و ازمون کتبی مهمه

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام همه.

  39. عرفان
    پاسخ

    سلام اقای دکتر
    اینده شغلی رشته حقوق که در دانشکده حقوق تدریس میشه با رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی که در دانشکده الهیات تدریس میشه تفاوتی داره؟
    مرسی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فقط این که استاد چه رشته ای هستید ممکن است مهم باشد.

  40. سیدتقی
    پاسخ

    با سلام خدمت اقای دکتر شیروی
    من سطح۲حوزه معادل لیسانس دارم میخواستم چند تا سوال از خدمتتون بپرسم.
    ۱-برای قبول شدن ارشد در یه دانشگاه مناسب معدل لیسانسم چقدر باید باشه؟
    ۲-اگه در رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی تا دکترا در دانشگاه ادمه بدهم میتونم هییت علمی بشوم؟
    ۳-برای قبولی در ارشد دانشگاه چه مقدار به زبان خارجه و مقاله علمی احتیاج دارم؟
    باتشکر از اینکه وقتتونو برای سوالات ما قرار می دهید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- معدل شرط نیست. ۲- احتمال آن هست. ۳- هیچی باید در ازمون قبول شوید.

  41. حسین
    پاسخ

    سلام.آقای دکترمن الان بورس دانشگاه لرستان هستم وهمون لرستان هم چندهفته پیش فارغ التحصیل شدم.الان میخوام گواهی موقت فارغ التحصیلی دکتری روازلرستان بگیرم ولی به من گفتن چون توبورس لرستانی نمیتونی گواهی موقت بگیری.آیا این حرف مبنای حقوقی داره یا اینکه نادرسته ومن میتونم گواهی موقت بگیرم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام گواهی موقت تابع مقررات خودش است و باید تصفیه کنی تا بگیری

  42. محمد
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    ضمن تشکر و قدردانی از توجه شما و پاسخ به سوالات
    یه سوال از خدمت شما دارم
    رشته تحصیلی کارشناسی من مهندسی کشاورزی گرایش اقتصاد است(پیام نور). به نظر شما برای ارشد کدوم رشته رو انتخاب کنم؟ رشته خودم رو بخونم مثلا مدیریت کشاورزی(آزاد) یا یه رشته دیگه بخونم مثلا مدیریت مالی(سراسری یا غیر انتفاعی و… )
    با سپاس فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به نظرم همان رشته خودتان بهتر است.

  43. nazanin
    پاسخ

    سلام، من لیسانس عربی هستم و علاقه به معماری دارم، میخوام برای ارشد رشتم رو به معماری تغییر بدم، آیا با توجه به اینکه لیسانسم متفاوته میتونم عضو سازمان مهندسی بشم استاد؟؟؟ 🙂

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام لیسانس نیاز دارید.

  44. علیرضا
    پاسخ

    سلام.استادگرامی آیا کسیکه درطول دوره دانشجویی بورس یه دانشگاه میشه وماهیانه تا آخرتحصیلش ازوزارت خونه پول میگیره همزمان میتونه پول پژوهانه دانشجویان دکتری روکه ۵میلیون تومان هست بگیره یا اینکه فقط بایدیکی روبگیره واگرکسی همزمان پول دوتا روبگیره مشکل حقوقی داره.لطفا راهنماییم کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فکر کنم نتوانید بگیرید.

  45. mali
    پاسخ

    سلام. من دانشجوی سال چهارم دکتری روزانه تربیت مدرس هستم . آیا بدون انصراف رسمی دکتری را به دلیل شرایط نامساعدی که دارم رها کنم ، باید هزینه و جریمه پرداخت کنم. در حالی که توان مالی ندارم و یکی از دلایل انصرافم نیز مشکلات مالی است. نگرانم اگر جریمه پرداخت نکنم مشکل قضایی پیدا گنم.لطف می کنید که راهنمایی بفرمایید.سپاس گذارم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بعید می دانم که کسی خسارت از شما بگیرد

  46. مهینا
    پاسخ

    سلام استادعزیز.من ۲۵سالمه,کارشناسی علوم قران وحدیث میخاستم تغییررشته بدم ۲تاسوال دارم خدمتتون:۱:ارشدوحقوق بخونم بهتره یارشته علوم قران وحیث رو؟,۲:من میتونم ارشدپرستاری بخونم یابایدبرگردم کارشناسی روپرستاری بخونم؟وووکدوم ازرشته های بالایی که گفتم ازنظربازارکاری بهتراست؟جواب روکامل بدین ممنون میشم؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام با اخذ یک ارشد حقوق بدون لیسانس خیلی کمک زیادی نمی کند و پرستاری هم که بدون لیسانس معنا ندارد

  47. محمد
    پاسخ

    دکتر جان سلام من کاردانی کامپیوتر دارم ولیسانس حسابداری ولی علاقه چندانی به رشته حسابداری ندارم آیا ارزش دارد کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی لیسانس حقوق ثبتی بگیرم وبرای خرید امتیاز سردفتری اقدام نمایم .لطفا”مرا راهنمایی کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بعید می دانم با این مدرک بتوانید به هدف اتان برسید.

  48. مریم
    پاسخ

    سلام آقای دکتر خسته نباشید,خیلی ممنونم ازاینکه به سوالای ما جواب می دهید,
    میخواستم بپرسم دانشجوی دکترایی
    که به عنوان مدرس قراردادی یکساله دانشگاه علمی کاربردی تدریس میکند باز هم حق التدریس نامیده میشود یا قراردادی؟چون تا آنجا که شنیدم حق التدریس یک نیم سال تحصیلی با دانشگاه قرارداد میبندد ,یعنی در واقع فرق قرارداد یکساله با حق التدریس ترمی چیست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به نظرم هیات علمی تلقی نمی شود چون دانشجو که نمی تواند هیات علمی شود.

  49. غزاله
    پاسخ

    سلام و سپاس
    من ۲۵ سالمه و کارشناسی حقوق و کارشناسی ارشد حقوق عمومی دانشگاه آزاد تهران مرکز خوندم. چون هردو مقطع را آزاد خوندم و معدلمم ۱۷/۵۰ است البته هنوز پایان نامه دفاع نکردم به نظرتون امیدی به قبول شدن دکترا دانشگاه سراسری داشته باشم و یک سال وقت بگذارم یا اینکه دکترا هم آزاد بخونم و حتی اگر وقت بذارم برای سراسری چون دانشجوی دانشگاه آزادم قبول نمیشم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله اگر قوی ظاهر شوید احتمال قبول شما خواهد بود.

  50. حسن
    پاسخ

    باسلام حضور شما استاد گرامی
    سوال من این بود که کسانی که دوره کارشناسی وکارشناسی ارشد را دانشگاه آزاد گذراندن میتونن آزمون دکتری دولتی شرکت کنند؟؟؟؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله می توانند شرکت کنند

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *