پرسشها و مسائل دانشگاهی

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.

  1. رضا
    پاسخ

    با سلام اگه ممکنه راهنمایی کنید که ارشد خصوصی از دانشگاه خوارزمی دارم و دوست دارم دکتری حقوق نفت و گاز بخوانم چه منابع تخصصی را مطالعه کنم بهتر است و آیا رقابت در این گرایش آسان تر است

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به کتابها و مقالات اینجانب مراجعه کنید که لازم ولی کافی نیست.

  2. amin
    پاسخ

    سلام
    اگه ارشد حقوق نفت و گاز داشته باشم،و بخام دکترى حقوق تجارت بین الملل بخونم!!چقدر موفق خواهم بود؟؟یعنى اینکه چقدر این دو رشته میتونند مکمل هم باشند؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام این دو رشته به هم نزدیکی زیادی دارند و مشکلی پیدا نمی کند.

  3. رویا
    پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید
    بنده برای مصاحبه دکتری (شبانه و پیام نور) دعوت شده بودم اما به مصاحبه نرفتم و تصمیم داشتم برای سال آینده تلاش کنم. حالا در تکمیل ظرفیت، رشته پیام نور مورد نظر رو دوباره دیدم و مردد هستم ثبت نام کنم یا نه. لطفا راهنمایی بفرمایید تفاوت دانشگاه پیام نور و دولتی، غیر از هزینه تحصیل چیست؟ آیا با دکتری پیام نور میتوان عضو هیات علمی دانشگاههای برتر و دولتی شد؟
    باتشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام حالا که نرفتید صبر کنید دانشگاه دولتی روزانه قبول شوید.

  4. میثم
    پاسخ

    سلام استاد محترم
    در مورد منابع متون حقوقی ارشد، کتابهای Law made simple و Law texts ، برای امتحان کافی هستند؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام کتابهای متون حقوقی یک و متون حقوقی دو اینجانب برای آزمون ارشد احتمال بیشتری دارد.

  5. ابوالفضل . ق
    پاسخ

    جناب آقای دکتر شیروی
    با سلام و عرض ادب و تشکر از حسن توجه حضرتعالی در پاسخ به پرسشها .
    جناب آقای دکتر در چه کتاب یا کتابهای فارسی امکان تحقیق در خصوص مواد U.C.Cقانون متحدالشکل آمریکا – همچنین , UNIDROIT اصول قراردادهای تجاری بین المللی وجود دارد , در صورت نبودن منبع فارسی خواهشمند است چند منبع انگلیسی را معرفی بفرمایید و آیا حضرتعالی در این خصوص تحقیقی داشته اید که امکان استفاده از آن میسر باشد ؟
    با سپاس فراوان .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام پایان نامه های متعددی در مورد این اسناد در ایران کار شده است. در مورد اصول قراردادهای بین المللی نیز ترجمه آن با حواشی به فارسی منتشر شده است.

  6. نیلوفر
    پاسخ

    با سلام و وقت بخیر
    برای جذب هیآت علمی در رشته حقوق، در کدامیک از مقاطع باید حقوق بخوانیم؟
    من در هر سه مقطع فقه و حقوق خوانده ام.
    و می خواهم در دانشگاهی جذب شوم که فقط رشته حقوق دارد. اگر تنها یک مقطع کافی باشد، حاضرم در کنکور لیسانس یا ارشد حقوق شرکت کنم.
    سپاس از لطفتان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام مگر شما حقوق خوانده اید که انتظار دارید در رشته حقوق جذب شوید. صدها فارغ التحصیلان حقوق نمی توانند جذب هیات علمی شوند خب اینها را رها کنند و دیگران را ااز سایر رشته ها جذب کنند. البته تعداد کمی از فارغ التحصیلان رشته فقه و حقوق ممکن است برای تدریس فقه و اصول جذب دانشکده های حقوق شوند.

  7. لادن
    پاسخ

    سلام,من دانشجوی ترم۳رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی هستم و الان در دانشگاه علوم پزشکی اهواز مشغول تحصیل هستم و۲۰سال سن دارم به این رشته هم علاقه دارم فقط با توجه به موقعیت شغلی که این رشته داره بعضی از ادما با حرفاشون مایوست می کنند می خواستم نظر شما رو در رابظه با ادامه تحصیل در این رشته بدونم,لطفا راهنماییم کنید.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به نظر رشته بدی نیست.

  8. لیلا
    پاسخ

    با عرض سلام وخسته نباشید.ببخشید میخواستم بدونم آیا برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در خارج از کشور fund تعلق میگیره؟و اگر تعلق میگیره آیا به رشته های خاصی تعلق میگیره ؟وچه شرایطی داره؟با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بله امکان دارد و باید شما مورد به مورد و حسب رشته خودتان به دانشگاه ها و اساتید مربوط تماس داشته باشید بلکه بتوانید از فاند استفاده کنید.

  9. پیمان
    پاسخ

    سلام، ممنون از راهنماییتون. منظور از ۵ امتیاز برای مقاله مستخرج از رساله در ارتقاء درجه فقط محدود به رساله دکتری است یا ارشد را هم شامل می شود؟
    با سپاس

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام فقط ناظر به دکتری است.

  10. سابقی
    پاسخ

    باسلامی دوباره-برای عضویت هیئت علمی دولتی فوق و دکترا دولتی باشه و کارشناسی غیر دولتی بگیرم دیگه عضو هیئت علمی دولتی نمیشم؟ پیشنهاد شما چیه؟-چون من کارشناسی ترم یک ازادم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر واقعا دنبال هیات علمی هستید که به نظرم تنها تعداد کمی از خیل فارغ التحصیلان می توانند به آن دست پیدا کنند، بهتر است از ابتدا کم نگذارید.

  11. سارا
    پاسخ

    سلام. اگر در تکمبل ظرفیت دکتری روزانه و شبانه شرکت کنم(مخصوصا برای رشته های خاص و حساسی همچون مهندسی هسته ای) اما در صورت دعوت به مصاحبه در مصاحبه شرکت نکنم آیا از کنکور دکتری دولتی امسال محروم نمیشم؟ یه سوال دیگه من لیسانس برق الکترونیک و ارشد برق مخابرات دارم آیا می توانم در مرحله تکمیل ظرفیت، دکتری مهندسی هسته ای روزانه انتخاب کنم؟ و با این وضعیت اگر دکترای هسته ای بگیرم اما مدارک قبلیم برق با گرایشهای مختلف بوده آیا در جذب هیئت علمی دچار مشکل نمیشم؟(به علت تغییر رشته)

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، عدم شرکت در مصاحبه یعنی عدم تمایل به قبولی و بنابراین شما قبول نمی شوید که بعدا محروم شوید.

  12. مهران
    پاسخ

    با سلام و تشکر از آقای دکتر
    بنده دانشجوی دکتری هستم. حقوق ماهیانه ایی که قرار بوده به دانشجویان دکتری تعلق بگیرد از چه زمانی پرداخت میشود؟آیا امسال امیدوار نباشیم؟
    به دانشج.یان ترم ۱ و ۲ هم این حقوق ماهیانه تعلق میگیرد یا فقط بعد از آزمون جامع؟
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر بورسیه نباشید باید وام بگیرید ولی از حقوق ماهیانه اطلاعی ندارم.

  13. فریبا احتشامی
    پاسخ

    سلام استاد عزیز
    پیرامون هیئت علمی شدن سوالی داشتم خدمتتان.
    بنده در حال حاضر دانشچوی ترم اول دکتری دانشگاه فردوسی هستم. از چه زمانی میتوانم برای جذب هیئت علمی شدن اقدام کنم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام باید به فراخوانهای جذب هیات علمی مراجعه کنید و ببنید دانشجویان دکتری هم می توانند شرکت کنند یا نه.

  14. پروانه
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد محترم
    اگر رشته لیسانس مهندسی صنایع با معدل ۱۳ و اندی،ارشد با معدل بالای۱۹ مدیریت از یکی از دانشگاه های دولتی تهران باشد و مدرک دکتری هم معتبر باشد(فردوسی مشهد) در همان رشته ارشد و با معدل خوب، آیا معدل بالای ارشد، معدل پایین لیسانس را جبران میکند؟ضمن اینکه گرایشهای ارشد و دکتری دقیقا یکسان باشد.
    آیا می توان به هیئت علمی شدن در دانشگاه های دولتی امیدوار بود؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام برخی از دانشگاه ها حداقل معدل ۱۴ را برای لیسانس شرط می کنند.

  15. سحر
    پاسخ

    با سلام وعرض ادب استاد شما برای شرح کنوانسیون تیر چه کتابی را معرفی می کنید که خریداری کنم یا اگر منبع خاصی در نظر دارید لطفا بنده حقیر را راهنمایی فرمایید باسپاس

  16. حمید
    پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت استاد بزرگوار
    من لیسانس مهندسی نف گرایش حفاری و استخراج بودم و دانشجوی فوق لیسانس مهندسی نفت گرایش حفاری و بهره برداری دانشگاه آزاد می باشم با توجه به اینکه در ایران رشته دکتری حفاری ندارد می توانم جذب هیئت علمی شوم؟و اینکه اگر بخواهم در دوره دکتری پژوهش محور دانشگاه آزاد شرکت کنم چه رشته ای متجانس است با مهندسی نفت که بتوانم در آن در دوره دکتری ادامه تحصیل دهم؟مثلا رشته هایی مانند مهندسی شیمی و مهندسی معدن می توانم شرکت نمایم؟پیشاپیش ممنون از راهنماییتون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بعید می دانم با فوق بتوانید استخدام شوید شاید حق التدریسی چند واحدی به شما بدهند.

  17. ابوالفضل
    پاسخ

    سلام
    کارشناسی حقوق دارم و۲۵سالمه برای بهمن۹۳ دانشگاه ازاد تهران تجارت بین الملل قبول شدم
    به نظرشما همین دانشگاه ازاد را ادامه بدهم یا با یک وقفه ۱ساله خودم رو برای تجارت بین الملل یک دانشگاه عالی مثل تهران یا شهید بهشتی خودم رو اماده کنم با این شرایط اگر شما جای بنده بودید چه کار میکردید؟
    سپای از راهنماییتون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر می توانی قبول بشی خود شانس خود را امتحان کن.

  18. پیمان
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید
    آیا مقالاتی که در دوره دانشجویی مقطع دکتری (مثلا ISI) ارائه می دهیم و سایر فعالیت های پژوهشی در این دوره، بعد ها پس از جذب هیات علمی در ارتقا نقش دارند؟ یا فقط مقالات پس از جذب ملاک هستند؟
    ممنون اگر پاسخ دهید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، فقط مقالات مستخرج ار رساله تا ۵ امتیاز لحاظ می شود

  19. نیما
    پاسخ

    سلام من الان کلاس دوم دبیرستان رشته ریاضی هستم می خواستم بدونم که آیا می توانم در دو رشته مهندسی و مترجمی زبان تحصیل کنم همزمان یا نه برای رشته زبان حتما باید دکترا داشته باشم تا عضو هییت علمی دانشگاه های بوشهر بشم?

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام نه. البته دانشجویان ممتاز (ظاهرا زیر ۵۰۰ کشوری) می توانند در زمان واحد دو رشته بخوانند.

  20. سارا
    پاسخ

    سلام. من لیسانس و ارشدمو یکی از دانشگاههای دولتی تهران گرفتم سوالم اینه برای اینکه بتونم عضو هیئت علمی دانشگاه دولتی بشم دکترامو از دانشگاه آزاد علوم تحقیقات تهران بگیرم بهتره یا از دانشگاههای دولتی ای مثل دانشگاه سمنان، یزد و کرمانشاه(البته روزانه)؟ شبانه این دانشگاهها چطور؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به نظرم از دانشگاه های دولتی بهتر است.

  21. رضا
    پاسخ

    سلام آقای دکتر شیروی
    جناب دکتر من بنابر دلایلی نتوانستم در کنکور کارشناسی رتبه برتر شوم چنانچه در کنکور ارشد بتوانم رتبه تک رقمی بگیرم آیا پرستیژ(از تمام لحاظ) دارد؟البته قطعا همه اینها نیازمند تلاش و درس خواندن زیاد است که اراده نموده ام
    و با توجه به اینکه در یک دانشگاه دولتی خوب درس می خوانم چنانچه ارشد و دکتری را بتوانم در دانشگاه برتر دولتی بگیرم می توانم حداقل شانس را برای هیئت علمی شدن دارم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام وقتی شما قبول می شوید دیگر فرق زیادی ندارد که شما چندمین نفر بوده اید که قبول شده اید. شاید نفر اول برای بازگو کردن بد نباشد که آن هم امتیاز خاصی ندارد.

  22. حسین
    پاسخ

    سلام.آقای دکترمن الان واردترم نه دکتری شدم.بهمن ۱۳۹۰ برای فراخوان بورس هیات علمی دانشگاه شیراز کشوردردولت قبل اقدام کردم.درمرحله مصاحبه شرکت کردم ولی نمرم یکم پایین داده شدومن به هیات جذب دانشگاه شکایت بردم هیات جذب بعدازمشاهده رزومه ومعدل بالای نوزده من حکم بورس من روبه اتفاق نظرزد.بعدازاین پرونده بورس من برای صدورحکم نهایی به اداره بورس وزارت علوم رفت ولی وزارت علوم دولت جدیدالان اعلام کرده که چون من واردترم نه شدم وسنوات مجازم گذشته به جای حکم بورس،حکم جایابی برام میزنه.میخواستم بپرسم باتوجه به اینکه من دربهمن نودبرای بورس اقدام کردم وبا توجه به اینکه مقصراصلی اداره بورس بوده که باعث شده حکم بورس من تا حالانخوره.اقدام قانونی من برای احقاق حق حکم بورسیه چی میتونه باشه،خواهش میکنم من روسریع راهنمایی کنید؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام جایابی هم که خوب است. بهتر است سریعتر دکتری را تمام کنید و مشغول شوید.

  23. حسینی
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد گرامی وبا تشکر از بذل وقت گرانبهایتان………………………………………………………………………
    بنده دانشجوی ترم دوم دکتری حقوق بین الملل عمومی دانشگاه ازاد هستم ودردو مورد نیاز به نظر مشورتی حضرتعالی دارم
    ۱-با توجه به اینکه سن من ۴۵سال ومدارک قبلی بنده در رشته علوم سیاسی می باشد ظاهرا شرایط استخدام به عنوان هیئت
    علمی دانشگاه را در ایران ندارم به نظر شما ایا با مدرک دکتری مذکور فرصت شغلی دیگری برای من وجود دارد؟
    ۲-فرصتی پیش امده که می توانم پس از اخذ مدرک دکتری به کشور امریکا مهاجرت کنم به نظر جنابعالی با مدرک دکتری
    حقوق بین الملل دانشگاه ایران قادر خواهم بود شغلی مرتبط با این مدرک در امریکا بیا بم .

    با سپاس فراوان
    حسینی

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، ۱- به نظرم فرصت کمی است که با مدرک بتوان کاری انجام داد. ۲- سخت است.

  24. شیوا
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    من فارغ التحصیل ارشد شیلات هستم هیچ علاقه ای به ادامه تحصیل در این رشته رو ندارم و متاسفانه بازار کارش خیلی بده، مایلم که توی یکی از رشته های فیزیک دریا یا هواشناسی توی مقطع ارشد شرکت کنم و ادامه تحصیل بدم، من در دوره روزانه درس خوندم میتونم دوباره روزانه رشته ی دیگری شرکت کنم؟رشته هایی که انتخاب کردم از نظر شما اینده خوبی دارند؟این رشته هارو برحسب علاقم انتخاب کردم.ممنون میشم زودتر جواب بدین.
    با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام روزانه یک بار مجانی است و حتی اگر قبول شوید باید هزینه دوره را پرداخت کنید. در مورد رشته ها نیز اطلاعی ندارم.

  25. لیلا
    پاسخ

    سلام- می خواستم بدونم آیا درسته که افرادی که دوره ی دکتری را در واحد بین الملل می گذرانند- مجاز به درخواست هیات علمی نیستند؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام چنین چیزی نشنیده ام. ممکن است در رقابت حذف شوند ولی این که اصلا نتوانند شرکت کنند صحیح نیست.

  26. ayhan
    پاسخ

    سلام.امیدوارم حالتون خوب باشه.
    شرمنده چند تا سوال داشتم.
    ۱میخواستم بدونم برای قبول شدن به کرسی قضاوت،دانشجویان فقه و حقوق امتیاز خاصی دارن؟

    ۲من به سر دفتری اسناد رسمی علاقه دارم،میشه بفرمایین نزدیکترین راه برای رسیدن بهش چیه؟

    ۳اگه اینو صلاح نمیدونین واسم چه پیشنهادی میکنین؟
    اینجانب دانشجوی فقه و حقوق دانشگاه آذربایجان تبریز هستم.

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ۱- نه برای چی امتیاز داشته باشند تازه اینها چون خیلی حقوق بلد نیستند در عمل هم با مشکل روبرو می شوند و باید سعی کنند این ضعف را با مطالعه دقیق جبران کنند. ۲- شرکت در امتحان ورودی که هر چند وقت یک بار اعلام می کنند.

  27. مریم
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    بنده ۲۳ سالمه و کارشناسی فقه و حقوق دارم و ترم سوم ارشد حقوق خانواده دانشگاه امام صادق(ع) هستم.راستش من از رشته ای که میخونم اصلا خوشم نمیاد و به نظرم اصلا جای کار و پیشرفت نداره با اینکه سطح علمی دانشگاه خوبه اما انگیزه ام بسیار کم شده و افسرده شده ام . تصمیم دارم ترم چهارم هم بخونم و مدرک بگیرم و بعدش دانشگاه آزاد یا پیام نور حقوق خصوصی بخونم باتوجه به اینکه به حقوق خصوصی علاقه بسیاری دارم و از اول هم می خواستم ارشد خصوصی بخونم اما نشد. به نظرتون کار درستی میکنم؟؟؟
    ممنونم استاد

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به نظرم فعلا تمام کن و سعی کن در دکتری جبران کنید یا رشته های جدید مثل حقوق تجارت بین الملل یا حقوق نفت و گاز در ارشد بخوانید اگر مصر بر تکرار ارشد هستید.

  28. ستاره
    پاسخ

    باسلام
    جناب دکتر من دانشجو دکترا پردیس هستم پارسال قبول شدم و امتحان جامع هم قبول شدم.دارم به امید خدا پایان نامه انجام میدم .یک گروهی از دوستان اعتقاد دارن که دوباره کنکور بدم شبانه یا روزانه قبول بشم گروهی هم میگن ادامه بده و سریع تمام کن درسو.من ترس دارم که نتونم عضو هیت علمی بشم.با اینکه متاسفانه من از بعد از ارشد روزانه قبول میشدم ولی مصاحبه به دلیل دانشگاه ازادی بودن ردم میکردن.نمیدونم چیکار کنم.بین حجم بالایی از درس ها و این نگرانی موندم با اینکه رشتم فنی هست و سخت

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به نظرم حالا قدری برای دوباره دکتری شرکت کردن دیر است به خصوص که احتمال قبولی نیز ممکن است کم باشد. فعلا همین را ادامه بدهید. چون از پردیس ها هنوز کسی فارغ التحصیل نشده است، نمی توان به قاطعیت گفت که با آنها چه رفتاری در جذب هیات علمی خواهد شد.

  29. علیرضا
    پاسخ

    با سلام و تشکر از توجهتان، من دانشجوی دوره دکترا در داخل کشور هستم. در صورت گرفتن پذیرش از دانشگاه خارج کشور و انصراف از تحصیل داخل، در آینده برای جذب به عنوان هیأت علمی دانشگاه دولتی مشکل ایجاد می شود؟ و سؤال دیگر اینکه برای جذب به عنوان هیأت علمی، گرفتن دکترا در داخل کشور امتیاز محسوب می شود؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام دکتری در داخل امتیازی ندارد و رها کردن دکتری داخل هم ظاهرا مشکلی ایجاد نمی کند.

  30. محمد
    پاسخ

    با سلام محضر استاد گرانقدر،
    من به مدت چندین سال مربی هیات علمی دانشگاه آزاد بودم تا اینکه پس از اخذ بورس از یک کشور صنعتی و تحصیل، دکتری مهندسی خود را از یک دانشگاه رتبه بالا اخذ کردم و فعلا درهمان محل کار قبلی بعنوان استادیار همکاری می کنم. در فراخوان جذب وزارت علوم شرکت کرده ام ولی در دو مورد به خاطر معدل پایین لیسانس و سن بالا (۴۰ سال) عدم اولویت اعلام شده، با اینکه مقاطع کارشناسی و ارشد من هر دو دردانشگاههای ممتاز دولتی بوده است. البته در دو مورد دیگراز مصاحبه های علمی قبول شده و منتظر اعلام نتیجه نهایی هستم. در ضمن بر اساس ارزیابی، واجد شرایط مهاجرت (بر اساس تخصص) به سه کشورنیوزیلند، استرالیا و کانادا می باشم. قصد دارم در صورت عدم جذب در دانشگاه دولتی و دلسردی از آن، به پروسه مهاجرت بپردازم. می خواستم در صورت امکان نظر حضرتعالی را در خصوص این تصمیم جویا شوم. از اطاله کلام جدا عذرخواهی می کنم. با تشکر فراوان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام در این شرایط مهاجرت ممکن است بد نباشد.

  31. اصغر
    پاسخ

    سلام آقای دکتر
    جناب دکتر شیروی بنده لیسانس حقوق دانشگاه قم هستم منابع را خوب مطالعه نموده ام به نظر شما به دنبال وکالت برومو ارد نخوانم یا کارشناسی ارشد را دنبال کنم و بعد به سربازی و پروانه وکالت بگیرم و در دوره دکتری را در شهر خود بخوانم به امید هیئت علمی در شهر خودم (یزد)

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر یک دانشگاه خوب قبولی می شوی ارشد را ادامه بده بعد برو سربازی

  32. سعیده
    پاسخ

    سلام جناب دکتر شیروی… سوالم رو قبلا پرسیده بودم.
    من دانشجوی ترم هفت دانشگاه امام خمینیم… از طرفی به حقوق تجارت بین الملل تمایل دارم، اما با توجه به این که منابع ازمون کاراموزی و منابع رشته حقوق تجارت متفاوته به نظر شما بین کانون و ارشد کدوم رو در اولویت قرار بدم که بتونم زودتر جذب بازار کار بشم؟!

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر آمادگی شما به نحوی است که بدون وقفه ارشد قبول می شوی، اول ارشد را شرکت کن و بعد در طول ارشدوکالت را امتحان بدهید.

  33. سابقی
    پاسخ

    با سلام خدمت استاد گرامی-ایا اگه من لیسانس رو از ازاد بگیرم ولی دفوق لیسانس و دکترا رو هم دولتی بگیرم ایا میتونم عضو هیئت علمی دانشگاه دولتی بشم؟ایا برای عضو هیئت علمی فقط باید دولتی مدرک گرفته باشی؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام اگر واقعا هیات علمی دانشگاه دولتی برای شما اهمیت دارد حتما بروید دولتی بخوانید همه مراحل را.

  34. عباس
    پاسخ

    سلام.من دانشجوی سال ۲ ارشدم ترم اول مشروط شدم ولی ترم دوم با معدل ۱۷.۳۸بودم و فک کنم معدل کلم ۱۶…باشد برای هیت علمی شدن مشکلی دارم؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام ریز نمرات شما معمولا لحاظ نمی شود بلکه معدل و رزومه شما در نظر گرفته می شود.

  35. آرش
    پاسخ

    سلام آقای دکتر شیروی.
    من دانشجوی ارشد علوم اقتصادی گرایش توسعه اقتصادی و برنامه ریزی تهران مرکزی هستم ، ۲۵ سالمه و از سربازی نیر معاف می باشم . به خاطر علاقه ای که به مباحث اقتصاد نفت و انرژی ( اقتصادی و حقوقی ) دارم ، در حال نوشتن مقاله ای تحت عنوان ” عوامل موثر بر قیمت نفت خام ” هستم . احتمالا پایان نامه ام هم در مورد مباحث نفت و گاز باشد.
    ۱- نظرتان درباره دکتری اقتصاد نفت و گاز چیست؟
    ۲- چه تواوت هایی بین دکتری اقتصاد نفت و گاز و مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز وجود دارد؟
    ۳- صنعت نفت جهت جذب نیرو کدام یک از این دو رشته را در اولویت قرار می دهد؟
    ۴- هر دو رشته ، دو گرایش داخلی دارند : الف ) حقوق و قراردادهای نفت و گاز ب ) بازارها و مالیه نفت و گاز ، اگر من گرایش داخلی حقوق را ادامه دهم مناسب است ؟ یعنی هم اقتصاد خواندم و هم حقوق قراردادها. البته می دانم که هیچگاه حقوق دان نخواهم شد و همچین قصدی هم ندارم
    ۵- شما کدام را توصیه می کنید؟
    با تشکر فراوان .

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، وقت مناسبی دارید روی «توامل موثر بر قیمت نفت» کار می کنید چون با این که همه علایم دلالت دارند که قیمت نفت باید بالا برود ولی ما شاهد کاهش قیمت نفت هستیم. هر دو رشته خوب است. ولی اقتصاد نفت و گاز بیشتر به سابقه شما مرتبط است و به نظرم بیشتر علمی است.

  36. ژاله
    پاسخ

    سلام اقاى دکتر
    فقط خواستم بگم از وقتى شمارو شناختم فهمیدم گاهى اوقات فرشته ها بال ندارن.
    عیدتون مبارک

  37. ...
    پاسخ

    سلام استاد گرامی،خستع نباشید من قبلا هم مزاحم شده بودم.الان دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد اومده.در حقوق خصوصی ۹۸ درصد ظرفیت جدید، پردیس خودگردان دانشگاههاست.
    من امسال رتبم به خاطر مسایل ومشکلاتی که داشتم ۱۹۰۰
    شد تو حقوق خصوصی. پارسال کلا روحیم بهم ریخته بود،الانم دارم درس میخونم برا ارشد،میدونم اگه خدا کمک کنه امسال رتبم ممکنه خیلی بهتر بشه،ب نظر شما اعتبار پردیس خودگردان بهشتی یا تهران چطوره برای ارشد وکسی که دوست داره تدریس کنه در آینده.؟؟من مدرک زبان دارم و کارشناسیمو با رتبه ۲۰۰ تو دانشگاه مازندران خوندم.متاسفانه برای ارشد شرایطم آماده نبود

    با توجه به اینکه دوست ندارم کسی به دید دانشجوی کم سواد نگاهم کنه چون فقط به خاطر یه سری مسایل رتبم بد شد بااین اوصاف شما بهترین پیشنهادی که برای من دارید چیه؟؟
    پردیس خودگران بهشتی را بزنم یا بخونم همچنان برای کنکور امسال

    ممنونم واقعا ازتون استاد.سایتون کم نشه

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، بهتر است که دانشگاه دولتی روزانه قبول شوید ولی اگر قبولی شما مشکل است خب سایر دانشگاه ها هم بد نیست. هیأت علمی هم مثل قبولی در دانشگاه دولتی روزانه است که ممکن است شما در رقابت حذف شوید.

  38. فرهاد
    پاسخ

    جناب استاد شیروی سلام، ظاهراً درخواست بنده به علت مطرح شدن در قسمت “سایر موارد” پاک شده است. مجدداً آن را در این قمست مطرح می کنم، به امید این که در جای مناسب خود طرح شده باشد. در صورت امکان تقاضا دارم که جمله کوتاه زیر را به فارسی ترجمه بفرمایید:
    why the law and criminal justice respond in the
    ways in which they do
    با تشکر از شما

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام جمله ناقص است و در ضمن من دارالترجمه نیستم.

  39. سالار
    پاسخ

    سلام اقای دکتر
    قبل از هرچیز تشکر میکنم از راهنمایی های خوب شما استاد گرامی.اقای دکتر من دانشجوی ترم اخر کارشناسی ارشد یکی از دانشگاه های ازاد هستم و دارم روی پایان نام کار میکنم . و انصافا یکی از بهترین دانشگاه ها ازاد است هم از لحاظ اساتید و سطح علمی هم از لحاظ همکاری با دانشجو در امکانات و بنده برنامه ریزی کردم که دکتری را از دانشگاه دولتی بگیرم چون واقعا هزینه دانشگاه ازاد در مقطع دکتری بسیار سنگین میباشد.اما چون مدرک دانشگاه ازاد را خواهم گرفت با بعضی از دوستان که حرف میزنم میگن فارغ التحصیل دانشگاه ازاد امکان قبولی در دانشگاه دولتی را نداره و من تصمیم دارم انصراف بدم و در کنکور ارشد سراسری شرکت کنم ارشدم رو از یکی از دانشگاه های دولتی بگیرم و اگر خدا بخواد در ایده هم دکتری را از دانشگاه های دولتی بگیرم ..از لحاظ توانایی هم امادگی را دارم که اگر ازمون ارشد دانشگاه تهران قبول نشوم از یکی از بهترین دانشگاه های دولتی دیگر قبول خواهم شد چون بنده خودم را برای دکتری اماده کردم . و همچنین از اساتیدم تشکر میکنم که با لطف انها توانایی و امادگی شرکت ازمون دکتری را دارم . ایا شما با همچین تصمیمی موافق هستید؟ با تشکر

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، اگر واقعا سال دیگر در دانشگاه دولتی درجه یک قبول می شوید ارزش آن را دارد والا بی خیال شوید.

  40. رضا
    پاسخ

    با سلام خدمت آقا دکتر،بنده لیسانس مکانیک گرایش جامدات دارم با معدل ۱۳ از دانشگاه آزاد واحد تاکستان ولی علاقه ی بیشتری به تربیت بدنی دارم هم این که توانایی قبولی در دانشگاه دولتی در رشته مکانیک در مقطع ارشد را ندارم و آزاد هم به خاطر شهریه نمیتوانم ولی ارشدتربیت بدنی میتوانم دولتی قبول شم و علاقه بسیار زیادی به تدریس دارم خواهش کمک کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، چطور رشته خودت قبول نمی شوی ولی رشته دیگری را روزانه قبول می شوی. به فرض که قبول شوید با این فوق چکار می خواهید بکنید؟

  41. طاهره کریمی
    پاسخ

    سلام استاد محترم.معذرت میخاهم بنده طاهره کریمی هستم که از شما سوالی راجع به دادن کنکور ارشد مجدد در رشته حقوق جز پرسیده بودم و جنابعالی لطف فرموده و جواب داده بودید اما چون در صفحات دیگر بود جواب را الان دیدم.ممنون از جوابتون و معذرت از اینکه دوباره سوالم رو در دیدگاه دیگه به علت دیده نشدن جواب مطرح کردم.
    سوال دیگری دارم آیا با اینکه لیسانس اینجانب حقوق نبوده با ادامه تحصیل در رشته حقوق میتوانم عضو هیات علمی هم شوم؟
    مچکرم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام بعید است بتوانید بدون لیسانس حقوق جذب هیات علمی حقوق شوید.

  42. امید
    پاسخ

    من کتابدار دانشگاه هستم و در دکتری دانشگاه آزاد و همچنین پردیس قبول شده ام(رشته کتابداری).
    با توجه به پذیرش زیاد داوطلبان دکتری از یک طرف و کمبود ورودی های دانشگاهها در مقطع کاردانی و کارشناسی، آیا صرف می کنه که آدم ۵۰-۶۰ میلیون برای دکتری دانشگاه آزاد یا پردیس هزینه کنه؟ با این اوصاف امیدی به هیات علمی شدن هست؟ شما پیشنهادتون چی هست؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      با این حجم از فارغ التحصیلان مقطع دکتری، امکان هیات علمی شدن روز به روز کمتر می شود ولی راه بسته نخواهد بود.

  43. زینب ذوالقدر
    پاسخ

    آقای دکتر. سلام..خسته نباشید..من تقریبا بیش از شش ماهه فارغ التحصیل شدم ارشدرشته هنر اسلامی..متاسفانه جاهای مختلفی رفتم برای تدریس ولی …هیچی پیدا نکردم..من دانشگاه خودم می خواستم به عنوان هییت علمی ثبت نام کنم..ولی به من گفتن خودتو خسته نکنوواینجا تععین شده است استاداش از قبل.هم کلاسی خودم با اینکه رشته کارشناسیش مرتبط نبود اونجا به عنوان هییت علمی مشغول به کار شده..چون ترک اونجا بوده ..آقای دکتر..دردم به کی بگم..من جاهای مختلفی رفتم برای درخواست تدریس ولی تو شهر ما رشته هنر نداره..به من کمک کنید

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، به هر حال رقابت زیاد است و فوق لیسانس فراوان و دانشگاه ها به ندرت کسی را با فوق جذب می کنند.

  44. 19 ساله
    پاسخ

    با سلام من امسال کنکور دادم اما متاسفانه رشته ای قبول نشدم به نظر شما استاد من دانشگاه ازاد رشته روانشناسی ثبت نام کنم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام خب دنبال چه رشته ای هستید؟ روانشناسی هم بد نیست.

  45. علی
    پاسخ

    سلام آقای دکتر وقت شما به خیر
    من ۲۸ سال سنمه و قصد دارم برم دانشگاه برای کارشناسی حقوق بخونم. مثلا اگه در ۳۳ سالگی امتحان کانون وکلا قبول شم منعی از بابت سن ندارم؟ به نظرتون با این سن میشه وکیل شد یا تاثیری نداره و وکالت مثل شغلهای دیگه نیست که بگن بالای ۳۰ سال دیگه فایده نداره. لطفا راهنمایی فرمایید. خیلی انگیزه دارم ولی از بابت سنم نگرانم

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام سن زیادی نیست و مشکل خاصی ندارد.

  46. ارش
    پاسخ

    مدرک دکترای تخصصی پزوهش محور دانشگاه ازاد برای ارتقای مربی اموزشی با کارشناسی ارشد و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی به استادیاری قابل قبول است?

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام به نظرم مشکلی ندارد ولی ممکن است به جای آموزشی شما استادیار پژوهشی شوید.

  47. مهتاب
    پاسخ

    باسلام خدمت استاد گرامی،
    بنده دانشجوی حقوق تجارت بین الملل هستم آیا دانشجویان دانشگاه های دیگر من جمله بنده میتوانند باشما پایان نامه کارکنند.ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام منعی ندارد ولی یکی این که من خیلی مشغله دارم و نمی توانم هر پایان نامه ای را قبول کنم و دیگری این که بعضا دانشگاه ها قبول نمی کنند که دانشجویان استاد راهنما خارج از دانشگاه خودشان بگیرند.

  48. محسن
    پاسخ

    با سلام
    جناب آقای دکتر می خواهم تغییر رشته دهم از بین چند گزینه ۲ رشته محل را انتخاب نموده ام و می خواهم نظر شما را بدانم به نظر شما کدام دانشگاه بهتر است؟ ۱)حقوق دانشگاه قم ۲)حقوق دانشگاه کاشان

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام هر کدام از جه اقامت برای شما مناسب تر است. بدون لحاظ محل زندگی، دانشگاه قم را توصیه می کنم.

  49. محمد
    پاسخ

    سلام آقای دکتر و ممنون از رهنمودهای موثرتان
    یک سوال داشتم بنده دانشجوی دکترا شیمی آلی هستم و میخوام برای عضویت در هیئت علمی دانشگاه اقدام کنم اما من یک بیماری صعب العلاج
    دارم میخواستم ببینم آیا این بیماری تاثیری در پذیرشم دارد یا خیر؟

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، برای استخدام یکسری آزمایشات پزشکی انجام می شود ولی اگر بیماری روی کار شما تأثیر نداشته باشد، فکر نکنم مانع باشد.

  50. ژاله
    پاسخ

    با سلام خدمت اقاى دکتر
    من قبلا هم مزاحم شده بودم . اقاى دکتر ٣٣ سالمه و لیسانس حسابدارى دانشگاه تهرانم مى خواستم ارشد حقوق تجارت بین الملل شرکت کنم وزیاد علاقه اى به وکالت ندارم ولى شنیدم براى وکالت و قضاوت لیسانس حقوق لازمه . ایا باحقوق فقط مى توان وکیل یا قاضى شد؟ هیچ شغل دیگرى نیست که با ارشد یا دکتراى حقوق بتوان انجام داد با توجه به سنم دوباره از اول شروع کنم براى گرفتن لیسانس واقعا مستاصلم. بشینم براى ارشد حقوق سال بعد بخونم یا لیسانس حقوق؟ممنون

    • دکتر شیروی
      پاسخ

      سلام، می توانید روی بسیاری از فعالیتهای بازرگانی مثل صادرات و واردات و ارائه مشاوره به شرکتها فعال در زمینه حقوق تجارت حساب کنید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *